FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Godmorgon
Jag har problem med att min site inte indexeras om och sitter därför och går igenom källkoden. Jag ser nu att inom head-taggarna så finns följande rad: HTML-kod:
<link rel='canonical' href='http://www.sidans-namn.se/' />
som använder sig av WordPress och sett att det är precis samma på dom hemsidorna. Vad jag läst på SEO-guide så ska man använda canonical när man har dublicate content. Varför ligger den där raden där för då som standard? Gör den något annat än det som står på SEO-guide? Jag tänkte mig inte riktigt för nu.. på startsidan brukar man ju oftast publicera dom senaste inläggen som skrivits. Självklart så borde man ju använda Canonical på startsidan då, men när man går in på varje specifikt inlägg är det så också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det ligger där som standard med adressen sidans-namn.se så är det skräp som bör tas bort omedelbart.
Canonical ska du bara använda när du vill tala om för sökroboten/spindeln att indexera en annan sida istället för den sidan den är inne på. Du ska inte behöva sätta en canonical på din startsida om startsidan inte endast innehåller _det_ senaste inlägget. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|