FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Jag precis startat upp en hemsida som jag tänker satsa på, jag har kört lite Google Adwords och Facebook annonser, fungerar bra hittills. Det är en hemsida med roliga bilder, folk kommer (och gör det redan) länka vidare bilder på forum, Facebook, bloggar osv så blir ju en del länkar. Men nu funderar jag på att köpa lite "länkar" osv. För att kunna toppa länkar på Google, och ev. inom (lång) framtid toppa Google search på "funny images". Har precis lagt till min sida på - http://www.entireweb.com/express_inclusion/ för 250;- vet väll inte direkt vad jag gjort, men någon nytta lär det förhoppningsvis göra! Det jag undrar nu, för att få min sida högre på google och inom någon framtid finnas på topp 10 för sökordet "funny images", finns det några testade och fungerande sidor för att köpa länkar eller andra tjänster som indexerar min sida? Mycket tacksam för svar! Senast redigerad av daaaajM den 2011-06-15 klockan 13:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag vet inte kvalitén på dessa, men http://www.wickedfire.com/links-seo/ är ett väldigt aktivt forum där folk köper och säljer länkar både billigt och dyrt. Kan vara ett ställe att kolla upp om du är intresserad av Blackhat metoder.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svar, hittat något intressant. Köpte ett stort bulk paket: Bulk Package: 100,000+ Verified Publicly Viewable And Crawable PR0+ Profiles
$129.95 Total number of unique domains: 9,000+ http://www.wickedfire.com/links-seo/...nks-cheap.html Känns sådär lite smått fail att slänga ut 800;- på något jag inte har ett dugg koll på, någon som har koll på vad jag har köpt? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag föreslår att du köper billigare paket till att börja med så att du får lite erfarenhet under bältet innan du börjar punga ut så mycket pengar på någonting du inte vet fungerar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle rekommendera dig att bygga lite länkar själv till en början. Skaffa ett femtiotal länkar från olika domäner under 3 månader (~0,5 per dag). Registrera den i länkkataloger, skriv artiklar till artikelkataloger, byt länkar m.m.
Det går även bra att köpa enstaka länkar för mindre summor. Uppvakta bloggare (som skrivit många inlägg) och erbjud dem t.ex. en biobiljett om de länkar till dig från blogroll. Undvik alltför många länkar från samma bloggtjänst eftersom de ligger under samma huvuddomän. Har man alltför bråttom är det lätt att få sajten filtrerad. Då kan det ta ytterligare ett halvår att få den på fötter igen. Undvik därför att köpa stora länkpaket innan du har ordentligt med länkar. Köper du 100 länkar bör du ha minst 200 sedan tidigare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det wasabi säger är väldigt klokt.
Ett alternativ om du köper länkar är också att få dom utspridda under större perioder. Säg att du köper ett länkpaket med 200 länkar. Be dom bli skapade under en period av 2-4 veckor (beroende på hur många inlänkar du har sedan tidigare). Du ska självklart ha många olika rubriker, nyckelord och beskrivningar också på dessa länkar. Men det första steget borde vara att försöka hitta länkbyten samt att bygga länkar genom artikelkataloger samt länkkataloger som wasabi sa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Där är säkert någon här på WN som har testat tjänsten som länkbyggare.nu erbjuder ?
Här kan man ju få 100 nya länkar för endast 249 kr. De flesta är do follow och från social media sajter. Jag har inte själv testat tjänsten men ska göra. Kanske något att testa om du vill ha inlänkar ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|