Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Crimeroll.se | Ett nytt textbaserad rollspel!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-05, 11:35 #1
HeaZear HeaZear är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2011
Nykomling

Standard Crimeroll.se | Ett nytt textbaserad rollspel!

Hej!
Jag har nyligen skapat ett textbaserad rollspel, som går ut på att bli bäst varje månad och få en ersättning på 200 kr.
Hemsidans länk: www.crimeroll.se

Jag undrar om det finns experter som kan kolla på hur designen är? Kan den förbättras? Isåfall hur?

Tack på förhand!

//HeaZear
HeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-05, 12:15 #2
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
Demokonto, tack!

Edit: Utan att logga in känner jag spontant att jag inte gillar Skapa konto-knappen. Den passar inte riktigt in med den (väldigt) snygga bakgrunden...
StefanW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-05, 15:03 #3
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Mycket flitig postare

Jag skall testa spelet och se vad jag gillar också inte gillar. Just nu så håller jag med StefanW om knappen. Skulle hellre vilja se den lite mer i stuk som den knapp som ligger till vänster. Det vill säga, en cromad kant eller liknande.
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-05, 15:14 #4
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Jag känner bara rent spontant att, informationen man har framför sig när man är inne på olika sidor, alltså, hur mycket pengar man har, hälsa, framgång osv osv, att när man för över muspekaren över någon av ikonerna så kommer det fram en liten ruta som berättar exakt vad det är. Ungefär som en title på en länk på en vanlig hemsida. Förstår du? Lättare för oss nya att förstå
Oläst 2011-06-05, 15:42 #5
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign Visa inlägg
Jag känner bara rent spontant att, informationen man har framför sig när man är inne på olika sidor, alltså, hur mycket pengar man har, hälsa, framgång osv osv, att när man för över muspekaren över någon av ikonerna så kommer det fram en liten ruta som berättar exakt vad det är. Ungefär som en title på en länk på en vanlig hemsida. Förstår du? Lättare för oss nya att förstå
Jag skall fixa det där oroa dig inte, jag har så mycket hjälp som är för nybörjare så jag tyckte att det var tillräckligt speciellt när man är nybörjare då får man en meddelande till inkorgen som berättar lite hur man kommer igång. Dessutom så kan du ju alltid läsa "Manualen" som ligger på den högramenyn för att få mer information av spelet.
Oläst 2011-06-05, 17:22 #6
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Självfallet, jag har läst det tyckte det stod bra! Men jag glömmer lätt vad allt står för. Därför känner jag att det hade varit enkelt om man bara kunde föra muspekaren över en specifik ikon och då få en snabb information om vad det är. Alltså, bara som en titel, ingen lång information. Bara exakt vad det är, exempelvis som jag beskrev. För man över muspekaren över exempelvis sina pengar, så skulle det kunna stå bara "Pengar", förstår du?
Oläst 2011-06-05, 17:26 #7
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign Visa inlägg
Självfallet, jag har läst det tyckte det stod bra! Men jag glömmer lätt vad allt står för. Därför känner jag att det hade varit enkelt om man bara kunde föra muspekaren över en specifik ikon och då få en snabb information om vad det är. Alltså, bara som en titel, ingen lång information. Bara exakt vad det är, exempelvis som jag beskrev. För man över muspekaren över exempelvis sina pengar, så skulle det kunna stå bara "Pengar", förstår du?
Det var en bra idé jag skall fixa det någongång då jag har tid, för jag har fullt upp just nu med uppdateringar som skall lanseras på hemsidan. Men jag fixar det där så snabbt som möjligt.
Oläst 2011-07-21, 00:39 #8
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Drar upp en gammal tråd men lite absurt att ni vill ha feedback för något ni skapat på MinMaffia.se. Dessutom har du ju inte kodat någonting överhuvudtaget utan alla uppdateringar som du säger är ju köpta från skaparna. Designen är ju också köpt ^^
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-21, 09:22 #9
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Lindberg Visa inlägg
Drar upp en gammal tråd men lite absurt att ni vill ha feedback för något ni skapat på MinMaffia.se. Dessutom har du ju inte kodat någonting överhuvudtaget utan alla uppdateringar som du säger är ju köpta från skaparna. Designen är ju också köpt ^^
Tycker om hans användarnamn här också men självklart är det väl inget fel att få feedback på utseendet även om man köpt designen i fråga?
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-21, 21:36 #10
Webblord Webblord är inte uppkopplad
Nykomling

Webblord Webblord är inte uppkopplad
Nykomling

Detta verkar vara jätte roligt, ska börja ! Btw trots att det kanske är lite sent så finnss det en liten bugg på inloggningen med Safari. Textrutan och Lösenordersrutan sitter nästan ihop!
Webblord är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017