FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
min sida hjärnskakning.se ligger på andra sidan på google med sökordet hjärnskakning och jag skulle behöva ligga på första sidan. Därför behöver jag klättra 2 platser. Men hur många inlänkar behöver jag då? räcker det med 5 inlänkar ifrån några dåliga bloggar? hur mycket värde ger en länk liksom. behöver jag 50 inlänkar ifrån BRA sidor eller 1 länk ifrån en lagom bra sida? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är ju omöjligt att säga hur mycket som krävs för att du skulle hoppa upp placeringar med den infon du givit. Kolla hur många inlänkar dina konkurrenter har och vad för typer av inlänkar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tumregel: det handlar som så mycket annat om kvalitét och inte kvantitet.
Analysera dina konkurrenters länkar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lite ot men jag skulle råda dig att skriva unika meta-descriptions. Du använder startsidans meta-description sitewide. site:xn--hjrnskakning-hcb.se
Enligt Yahoo Site Explorer har förstaplatsen 8 inlänkar från andra sajter. Din sajt har 0 inlänkar enligt samma källa. Å andra sidan tror jag inte det räcker att du skaffar 10 inlänkar för att nå förstaplatsen. Har en känsla av att Vårdguiden har en skaplig styrka internt. Din domän, hjärnskakning.se, är reggad 26 april 2011. Ha tålamod, det kan dröja ytterligare 5 månader innan Google tycker den är trovärdig nog att ligga på förstasidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Skaffa inlänkar med det sökord du vill ranka för i ankartexten. Vänta tills dessa länkar indexeras och se hur det påverkar din ranking.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tänk på att undersidor kan dra mycket trafik. T.ex. har [hjärnskakning barn] och [hjärnskakning symptom] tillsammans 1180 sökningar per månad, d.v.s. 40% av sökvolymen på [hjärnskakning] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Som andra redan nämnt, analysera sidorna som ligger före dig med site-wide i Yahoo Site Explorer. Några till välriktade PR backlinks bör hjälpa.
Se självklart till att ha din on-site SEO i ordning också! Senast redigerad av Reconsider den 2011-06-08 klockan 21:11 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
min onpage optimering är rätt bra.
det som jag kan bli bättre på är att skriva bättre ord i artiklarna så som att skriva [hjärnskakning barn] och [hjärnskakning symptom] mer osv. Är det nån som har nåt tips att skriva [hjärnskakning barn] och [hjärnskakning symptom] i texterna utan att de ser cp ut? (A) Sen undrar jag också var ni skulle vänt er med länkar? alla sidor som skriver om hjärnskakningar är suuuuperseriösa sidor som typ vårdguiden och fass så det är svårt att byta länkar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
|
|||