Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ny Humor Blogg - Vad Tycks?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-08, 11:57 #1
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Mycket flitig postare

Standard Ny Humor Blogg - Vad Tycks?

Startade för 2 månader sedan en ny blogg med humor / roliga bilder och undrar vad ni tycker om själva sidan? Laddar sidan tillräckligt snabbt för er? Kom gärna med förslag på hur jag kan förbättra sidan etc.

http://funny-pictures-blog.com/

sidan har just nu ca 40.000 visningar / dag.
phattrance är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-08, 12:08 #2
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

1) visa fler poster på förstasidan, kanske inte helt optimalt att bläddra igenom 589 undersidor.
2) share and enjoy hover hamnar helt fel i Safari, längst till vänster och en bra bit upp.
3) top rated och most votes bilderna är på tok för små, 50x50 px, hur är det meningen att man ska kunna se något?
4) Har en kvalificerad känsla av att bilderna inte är dina, hur kan du då hävda copyright? "Copyright © Funny-Pictures-Blog.com. All rights reserved."

Annars en nice site, blev ett bokmärke =)
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-08, 12:22 #3
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av najk Visa inlägg
1) visa fler poster på förstasidan, kanske inte helt optimalt att bläddra igenom 589 undersidor.
2) share and enjoy hover hamnar helt fel i Safari, längst till vänster och en bra bit upp.
3) top rated och most votes bilderna är på tok för små, 50x50 px, hur är det meningen att man ska kunna se något?
4) Har en kvalificerad känsla av att bilderna inte är dina, hur kan du då hävda copyright? "Copyright © Funny-Pictures-Blog.com. All rights reserved."

Annars en nice site, blev ett bokmärke =)

Tackar o bockar, har fixat till share and enjoy texten nu. ang top rated bilderna. grejen ska ju vara mer som en "Preview" så att besökaren klickar sig vidare till själva posten.
Oläst 2011-05-08, 14:40 #4
najks avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av phattrance Visa inlägg
ang top rated bilderna. grejen ska ju vara mer som en "Preview" så att besökaren klickar sig vidare till själva posten.
Jo, men du har väl "råd" med 120x120px. Sen såg jag att layouten på sidebar listorna top rated och most visited skiljer sig åt, borde de inte vara så lika som möjligt?
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-08, 19:17 #5
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av najk Visa inlägg
Jo, men du har väl "råd" med 120x120px. Sen såg jag att layouten på sidebar listorna top rated och most visited skiljer sig åt, borde de inte vara så lika som möjligt?
grejen är att thumbnails som jag har nu ligger på mellan 2-3kb/st. ökar jag storleken till 120x120 så kommer samma bild o ligga på 20-25kb. ta det sedan gånger 40st bilder så lär det ta längre tid o ladda sidan

anledningen till att layouten skiljer dem åt lite är att det är två olika plugins. ena är till för själva voting systemet (stjärnorna) och det andra använder sig av wordpress pageview räknare. men jag tycker att jag lyckats få till det rätt bra om man jämför med alternativen som jag använde tidigare :P
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017