FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har bråkat med att sidan laddat segt, "ett par sekunder 3-10sek" vilket har varit frustrerande.
Jag har gått över konfen av wp-super-cache flertalet ggr och aktiverat allt som skall göra cachen snabbare och bättre. Men till min förvåning så hittade jag boven i dramat, efter en del googling och läsning om vilka cache plugin och databas cache plugin som var bäst så läste jag att man skall akta sig för "compression" och såg en skala över hur de blev slöare med compression. Efter ett snabbt test med att rensa cachen, avaktiver compression i wp-super-cache så dök laddningstiden från 10 sec till typ 1-2. Detta kan ha att göra med om hosten där man har sidan redan har compression aktiverat, vilket blir någon form av kaka på kaka. Kör lite load tester nu, och med 40 klienter som tuggar 30mbit så är loadtiden 3,5 sekunder. Detta kan jämföras med +10-20 sekunder tidigare med samma last. Just nu tuggar de på med 50 klienter så kryper de iväg till 5 sekunder. Clients 10 20 30 40 50 Delay (s) 1.26 1.67 2.22 3.89 5.48 Överfört 850MB med 73747 requests. http://loadimpact.com/result/www.mob...14bb62c4ab604d Har ni sega sidor så är det ett bra test. Och google chrome's inställning "granska komponeneter" och sedan "network" är väldigt bra för att se tidslinje över allt junk som laddas på sidan, och ifall de är brutna grejer som webbläsaren kanske väntar på och tillslut hoppar över då de saknas. |
|||
![]() |
![]() |
|
|