FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick ett nyhetsbrev idag där prestaworks rekommenderade att man skulle uppdatera till 1.4.1 vilket jag funderat länge på om inte är dags. Det jag mest tänkt på är att jag hoppades de skulle förvarna innan de uppdaterade.
Men nej man skulle kontakta dem och "priset kunde variera". Anledningen till att jag har prestaworks är för specter-modulen, den är guld värd och 169kr/mån för den tycker jag är värt det. Men perfekt är den ju inte så jag hoppas på att det ska dimpa ner en ny version, men kommer jag få betala för uppdatering av den också? Skulle ju kunna bara uppdatera webbshopen själv men måste ju veta att specter-modulen och betalmoduler kommer fungera med nya versionen och drar mig för att maila för de kanske timdebiterar det också. Gnäller lite här i stället ![]() Vet inte riktigt på vad egentligen, har en ganska stor faktura liggande från dem som jag håller på att skrapa ihop till och det känns som det är väldigt dyrt för bara ett webbhotell och en modul en gång. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Känns ju dumt om de kan tvinga dig att uppdatera.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag fick samma mail, de dom tar betalt för är att lyfta din design så att den fungerar på 1.4.1 samt ser till att deras standard moduler fungerar som de ska.
Jag vet inte var du läste att det är ett krav att lyfta till 1.4.1? Det är upp till var och en hur snabbt man ska lyfta genom versionerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men jag skulle bara vilja ha nya versionen och nya modulerna. Det tycker jag inte de ska ta betalt för eftersom jag redan betalar månadskostnad för dessa. Det hade ju så klart varit skillnad om jag betalat en engångssumma för dem men i ett abonnemang borde väl uppdateringar ingå? Vad är annars meningen med att ha ett abonnemang? Vore jag dem skulle jag lägga upp nya versionen och nya modulerna någonstans där bara kunder kommer åt dem för de som vill göra det själva och börja uppdatera kunders butiker eftersom. Och självklart ta betalt för de som vill ha något annat än helt standard vilket ändå säkert är de flesta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har aldrig varit med om att Prestaworks varit oskäligt dyra eller överdebiterat.
Jämfört med andra som utvecklar/modifierar prylar till opensource-butiker är de vettiga. Och självklart vill de ha betalt för jobbet till 1.3 till 1.4. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sen som jag förstår det så är väl månadskostnaden mest för webbhotellet Sen är det inget tvång att uppdatera=) Senast redigerad av evomedia den 2011-04-28 klockan 13:31 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Med specter-modulen betalar jag 3000 + moms per år, det är ett ganska dyrt webbhotell! Då borde i alla fall uppdateringarna ingå, annars kan man ju sitta och betala i evigheter för en jättegammal version.
Ska höra med dem om jag inte bara kan få filerna och göra det själv eller om jag kan köpa modulerna i stället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Najjie,
Tack för din kritik. Jag har läst igenom dina kommentarer och försökt förstå dem så bra som möjligt, du får gärna rätta mig om jag missuppfattat dina inlägg fel. Du skriver: "Det jag mest tänkt på är att jag hoppades de skulle förvarna innan de uppdaterade." Vi på Prestaworks gör ingenting utan en bekräftelse från en kund per e-post. Detta innebär att vi aldrig någonsin utför en uppgradering av en kunds butik utan bekräftelse. Det är således inte obligatoriskt att betala för en uppgradering av sin butik till en senare version om man inte vill. Vill man utföra en uppgradering själv, gå även det bra. Vi låser aldrig våra kunder på något vis. Du skriver även: Skulle ju kunna bara uppdatera webbshopen själv men måste ju veta att specter-modulen och betalmoduler kommer fungera med nya versionen och drar mig för att maila för de kanske timdebiterar det också. Vad som är viktigt att veta, är att vi aldrig debiterar något utan att ha talat om det tidigare. Men vad som också missas här, är att vi aldrig någonsin tar extra betalt för de tillvalstjänster våra kunder har. Detta betyder att även om du utför en uppgradering själv, eller om vi utför den åt dig, så ingår en uppgraderad version av alla de tillvalstjänster som du betalar eller har betalat för - helt kostnadsfritt. Vi rekommenderar alla våra kunder att prata och fråga oss när frågetecken uppstår. Jag har hört med båda mina kollegor och ingen av dem har varit i kontakt med dig sedan nyhetsbrevet skickades ut. Därför har vi också reagerat i detta inlägg, då du berättar saker som vi aldrig hört talas om tidigare. Vill tillägga att vi under dagen har kontaktat kunden och diskuterat över telefon, för att reda ut de frågetecken som vår kund har. Jag tyckte trots detta, att ett svar i denna tråd, var viktig för oss att ge. Skulle det vara så att andra har frågor eller funderingar kring just detta, är ni varmt välkomna att kontakta oss både per e-post eller telefon. Bästa hälsningar Joel Bahar Prestaworks.se Senast redigerad av Joley den 2011-04-28 klockan 17:17 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är klart det kostar arbetstid att uppgradera en webbutik. Mycket som kan gå fel. P.S. Du kanske borde läsa innantill innan du gnäller också. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|