FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan.
Vi skickade iväg 2 st mobiltelefoner till en kund i januari. Kunden hörde av sig efter en vecka och sa att den inte fungerade. Så vi skickade ut en ny mobiltelefon till kunden som vi själva testade och vi vet fungerade mycket väl. Vi skickade även ut en fraktsedel så att kunden skulle skicka tillbaka den gamla mobiltelefonen men det gjorde kunden aldrig. Nu har vi mejlat fram och tillbaka i flera månader och kunden säger att han hela tiden ska skicka tillbaka produkten, men det gör kunden inte. För 3 veckor sedan skickade vi ut en faktura för produkt #2 till kunden och kunden ville inte betala. Vi skickade sedan ut en påminnelseavgift på 50:- och det hjälpte inte, kunde sa fortfarande att han skulle skicka tillbaka mobiltelefonen efter semestern, som för övrigt var slut förra veckan. Igår skickade vi iväg en ny faktura där vi har adderat en inkassoavgift på 160:-. Vad bör vi göra? Även om kunden till slut skickar tillbaka båda produkterna vill jag gärna ta en avgift för allt administrativt arbete vi har fått göra. Får man göra det här? Det är en företagskund. Senast redigerad av Lancelot den 2011-04-13 klockan 17:26 |
||
![]() |
![]() |
|
|