Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

frågor om seo-påverkan

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-11, 10:40 #1
trxs avatar
trx trx är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
trx trx är inte uppkopplad
Nykomling
trxs avatar

Reg.datum: Feb 2010
Standard frågor om seo-påverkan

Jaha, efter att ha läst och läst och läst och om seo och testat som en tok ett par månader börjat jag se lite resultat på mina projekt. Det är ett väldigt stort område måste jag säga om man börjar från noll.. men galet kul!

Jag har dock 4 frågor jag inte riktigt fått kläm på än:

1. Angående sökvänliga URLer, spelar det någon roll om sidan eller kategorin heter "traening" eller "traning", jag tänker nu alltså på svenska siter. Säg att jag har en artikel om träning, bör jag ändra denna till traning, eller kan man köra på traening som det blir om man använder sig av plugins som ändrar detta automatiskt?

2. Angående kategorier, bör man ha kategorier med sina sökord, eller ska man skippa detta? Jag tänker på t ex: www.adress.se/sökord/sida .. eller ska det helt enkelt vara www.adress.se/sida ? I ett Joomla-projekt hade jag både sektion och kategori utskrivet.. så att det blev www.adress.se/sökord1/sökord2/sidan .. är detta lite överdrivet kanske?

3. Angående filändelser, spelar det någon roll om en artikel/sida slutar på t ex ".html".. alltså "/traning.html".. eller ska man helst ta bort dessa så det bara blir "/traning" ?

4. Angående gamla foruminlägg, eftersom jag har konto på diverse forum och sidor från många många år tillbaka blir ju detta ett par tusen inlägg spridda på olika nätverk med follow. Söks dessa igenom regelbundet av sökspindlarna så att man kan uttnyttja det nu? dvs lägga till ett länkat sökord i min signatur?

Och slutligen, en bonusfråga för den som orkar funderar på att testa facebook-ads, något att rekommendera? har det någon bra effekt?
trx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017