Nykomling
|
|
Reg.datum: Sep 2009
|
|
Nykomling
Reg.datum: Sep 2009
|
Sälja eller utveckla domän?
Jag registrerade domänen datorguiden dot se 2004, och utvecklade en kass "datorsupportsite" där folk kunde ställa frågor och få svar av två - på den tiden arbetslösa - supporttekniker. Siten lades ner efter några månader när jag fick jobb och var generad över min usla phpkodning (det var i början av min webkarriär), och har sedan dess enbart används till mail.
Men jag funderar nu på att kanske rycka tag i det igen, och slänga upp nånsorts guide för "månadens bästa köp" av datorer (och försöka få in $$$ via reklam), eftersom jag via mitt nuvarande jobb köper in många olika modeller och har viss koll på vad som är bra eller inte. Hade det varit en idé, eller är domänen i sig värd nått?
Jag har ingen koll alls på domänvärdering, men tycker ändå den är ganska bra för det jag beskrev ovan. Ni får hemskt gärna komma med en grov uppskattning av vad jag kanske skulle kunna få för den (100kr? 1000kr + en stock snus? TREHUNDRATUSEN KRONOR!!!1!?), annars vore jag tacksam för råd - utveckla en site eller sälja domänen?
|