FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu kommer jag befinna mig i Sverige i cirka 4 månader.
Så jag behöver vara uppkopplad till internet genom mobilen 24/7. Funderar på obundna abonnemang där surf ingår eller kan läggas till eller kontantkort där man kan köpa surf i en månad. Vilka alternativ finns där ute? Vilka använder ni er utav? Sveriges snabbaste 3g nät har telenor och operatören 3 eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Telia har ju bäst nät.
Men detfinns billigare alternativ. Själv använder jag Universal obundet i Telenors nät. Det fungerar för mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Bäst och bäst nät, går inte att säga så då det är olika belastning överallt.
Men vill du ha kontakt 24/7 men trafik under 1GB i månaden så kan du ta ett vanligt "ring" kontantkort från t.ex. Halepob "telia, Telenor eller Comviq som har 3kr/dag för surf. Men få får du som sagt inte använda dig om stora mängder data. Vill du ha lite mer, typ 5GB osv så kan du köra de vanliga mobila bredband's kontant varianterna från någon valfri operatör, alternativ är Telenors nya flatrate kontant varitant, så du kan ringa, messa, surfa osv hur mycket du vill för 500kr i månaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Min egen erfarenhet är att Tre har bästa mobila bredbandet. Bäst hastighet medan Telia/Tele2 fungerar mycket sämre när jag testat.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller med där.
Har både tele2 och tre. Tre funkar bäst. i de flesta lägen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
De kör nätbolaget 3GIS gemensamt, http://www.3gis.net/ Men de har inte samma 3G nät till 100% då de har en del egna stationer i storstäderna, Tre har generellt bättre hastighet en Telenor då de har fler stationer med 7,2/16/21/48Mbit/s en Telenor som har typ 3,6/7,2/16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Väldigt generella siffror som inte har någon vettig betydelse då folk rör sig hela tiden och belastar olika.
Bra verktyg är Bredbandskollen i iPad. http://www.mobilabredband.se/forum/v...ic.php?id=2806 ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|