FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Jag behöver lite råd gällande försäljning på nätet. Fundering 1. Jag planerar sälja typsnitt. Det handlar inte om vanliga typsnitt utan anpassade för särskilda program. Jag undrar vad är det bästa sätet att sälja dem? Jag tänker att starta en enkel webshop, där man kan klicka på "köp" (typ PayPal) och sedan skicka betalade typsnitt till köparen via e-post. Är det ett bra lösning? Hur skulle ni tänka göra det samma? Är det bättre att skicka typsnitt som CD? Bästa skyddet? Fundering 2. Samtidigt vill jag köpa domännamn. Min budget är liten och vill se om försäljningen går överhuvudtaget. Jag vill testa. Så, jag tänker köpa endast ett domännamn och sedan länka med GoogleApps för mail, och hitta en gratis lösning för server. Det skulle vara superenkelt, utan databas, utan php.... Så, är det bättre att köpa domännamn via tex Loopia och sedan länka "records" eller köpa via Google, där allt är redan länkat ( https://www.google.com/a/cpanel/domain/new ). Även Google Sites kan gå bra som enkel lösning. Alla kommentarer uppskattas. Tackar!!! |
||
![]() |
![]() |
|
|