Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Säljer humorsida med 120+ besökare per dag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-23, 01:00 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Standard Säljer humorsida med 120+ besökare per dag

Hejsan! Jag har tidigare gjort ett försök att sälja denna sida, men det var för länge sedan och sedan dess så har sidan växt på sig rejält, vilket jag självklart är glad över.

Detta är en hemsida med inriktning humor, där medlemmar kan ladda upp bilder på så kallade "Facerapes". En Facerape är när man skriver något roligt/elakt (med glimten i ögat) på någons profil om personen har glömt att logga ut från Facebook, eller helt enkelt lämnar datorn utan övervakning

Facerapes har blivit ett stort fenomen på facebook och bland ungdomar överlag och sidan har blivit mycket populär och omtyckt.

Jag skapade sidan för cirka ett år sedan, som ett roligt projekt då jag inte hade något bättre för mig just då. Jag tycker själv att facerapes är fantastiskt roliga i de allra flesta fallen och tänkte att det vore kul att kunna se på ännu fler facerapes, varav jag valde att skapa hemsidan.

Sidan marknadsfördes i mina facebooksidor, blev populär men jag tröttnade sedan på sidan, och den lades på is. Sedan, efter flera månader, så kollade jag in på sidan och ser att den är måttligt populär och mycket välbesökt. Jag blev chockad men samtidigt glad över att projektet hade lyckats, utan att jag hade engagerat mig överhuvudtaget på ett långt tag.

Statistik:
I dagsläget så har sidan över 100 besökare per dag, ofta mer. Det har dessutom legat på en ännu högre siffra när jag annonserade lite i mina facebooksidor, vilket tyder på att intresset är stort, och det har jag också fått bekräftat via en facebooksida som jag äger som är relaterad till facerapes.

Mycket utav trafiken kommer från sökmotorer, och den toppar alla viktiga sökord, förutom ett där den ligger fyra (dock har den legat etta, men den går upp och ner just på detta sökord).

Jag har främst använd StatPress för att mäta statistik, men har de senaste månaderna även använt Analytics vilket försäkrar en mycket precis och överskådlig statistik. Här kommer färsk statistik direkt från Analytics:

http://img853.imageshack.us/img853/905/statistikz.png

Innehåll
Innehållet består utav print screens på folks facerapes. Facerapes laddas upp utav besökarna. I början så lades alla uppladdade bilder i en form utav galleri, men vi har nyligen övergått till att visa dem som inlägg istället. För att vara ärlig så laddas det inte upp så mycket nya facerapes nuförtiden, och det handlar väl om att folk helt enkelt inte orkar ta en print screen och ladda upp. Dock finns det redan så många bilder inlagda och det kommer ständigt nya besökare så det ska nog inte vara något problem att ordna.

Varför säljer jag?
Bra fråga. Jag är väl helt enkelt i behov utav pengar just nu. Jag har ett projekt på G och bland annat så skall en medlem här på forumet betalas för utvecklingen utav script åt mig, och därför vore det såklart inte fel med lite klirr i kassan. Dock om jag ska vara ärlig så handlar det mest om att jag tröttnat lite på just denna sida, men samtidigt insett att det går bra för den. Därför vill jag nu sälja den vidare till någon som kanske har mer nytta utav den, kan komma med nya förbättringar till sidan eller liknande. Får jag den inte såld så har jag något bra kvar som helt klart bara blir bättre och bättre.

Vad ingår?
Det som ingår är:
* Domänen face(b)o(ok)r(ap)e(.)se (ta bort parenteser)
* Alla bilder samt övrigt innehåll
* Det som återstår utav webbhotellet hos One.com
* En facebooksida med hela 1 178 medlemmar, inriktat just på facerapes. Utmärkt verktyg för att marknadsföra sidan etc.!

Sidan är byggd i..
.. Wordpress tillsammans med plugins.

Hur har sidan marknadsförts?
Sidan har endast marknadsförts i mina facebooksidor, lite till och från. Mycket i början och lite nu den senaste tiden, i en omgång. Dock kommer all övrig trafik främst från sökmotorer men även direkttrafik förekommer.

Vad finns det för potentialer?
Det finns massor med potentialer. Sidan är mycket populär bland de som redan vet om hemsidan, och den sprids som löpeld bara man når ut med den. Den ligger bra till hos sökmotorerna och den har en tydlig, ung målgrupp. Sidan är någorlunda ny och det finns ingen liknande i Sverige. Det är mycket tydligt att sidan gillas och det finns stor potential för den, och även massor med folk som ännu inte vet om sidan.

Till alla "misstänksamma" samt "tråd-nedskräpare"
Att domänen innehåller "Facebook" kan tyckas vara riskabelt, men jag har efter nu över ett helt år med hemsidan inte märkt av ett endaste problem, och jag tror inte heller att risken är särskilt stor att stora facebook skulle bry sig om en svensk hemsida som i övrigt inte alls försöker "likna" facebook på något sätt. Om man är orolig över detta så kanske man inte bör driva denna sida, men jag bedömer risken som mycket, mycket, mycket låg att facebook skulle göra något för att stoppa sidan. Den skadar ju inte heller. Som sagt, vill inte se diskussion om detta i tråden utan ni kan då skriva till mig så ser jag till att uppdatera tråden med viktig information som inkommer. Detta för att hålla tråden rent. Respektera detta tack.

"Ni har facebooks logo i designen!". Ja, jag vet. En annan kille hjälper mig med sidan och det är han som har skapat headern, jag har själv undrat över hur lyckat det är att använda facebooks logo i headern och ärligt talat så är det ju så enkelt som att byta ut den om man nu vill. Även här kan synpunkter och annat tas via PM.

Önskat pris, budgivning etc.
För en välbesökt sida med stor potential så sätter jag ett utropspris på 1500 kr. Jag har lagt värde i antalet besökare per dag, potentialen, facebooksidan som ingår samt positionen hos sökmotorer.

Minsta höjning är 100 kr och auktionen pågår till 2011-03-26 Kl 20.00, men den kan också avbrytas tidigast imorgon (Torsdag) om jag får ett bud jag blir nöjd med. Jag förbehåller mig rätten att inte sälja sidan i slutändan om det inte inkommer ett bud som känns rätt.

Buda på! Och försökte klargöra så mycket som möjligt så man slipper en massa frågor och missförstånd, vänligen skicka frågor via PM. Denna text är ju nästintill omöjlig att missa så hoppas att ni respekterar detta

Mvh
Bifogade bilder
Filtyp: jpg statistik.jpg (15.3 KB, 80 visningar)
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017