FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Tänkte höra lite med er ang Payson. Använder dem som betalfunktion på en site men när man kommer tillbaka från Payson efter betalat med kort så ska jag skriva ut Sessions vilket inte vill sig. Dock när jag kör sidan direkt utan att komma från Payson så fungerar det. Någon som kan ha koll på vad som strular? Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det gamla "Agentintegrationen" eller nya API:et?
Kan det vara så att din session startas på www.dindomän.se och payson skickar dig till dindomän.se ? Agentintegrationen gör ju två anrop: Ett från Paysons server och ett när besökaren kommer till sidan. Anropet från Paysons server har ju ingen session, men när besökaren kommer tillbaka bör ju hans session finnas kvar (om den inte fått timeout vill säga). API:et har jag inte jobbat med, så det kan jag inte uttala mig om... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Är det konsekvent eller bara ibland?
Har varit med om att sessioner försvunnit (iofs dibs). Efter lite undersökningar visade sig att folk satt och gjorde beställningar och gick till betalfönstret. Sedan väntade de ibland flera dagar innan de till slut betalade. Blev lite omkodning där för att inte förlita sig på en aktiv session :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför inte fråga Payson, tror dom vet
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
spara ner sessionen i db innan du skickar användaren till payson? som coredev sa, du vet aldrig vad en användare kan hitta på
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Felet var som qson nämnde, jag råka skicka från exempelvis *.domän när payson skicka tillbaka till www. Nåväl felet fixat och allt funkar som tänkt
![]() studiox: Payson support svarade inte i telefon vid tillfälle och mailformuläret gick inte att komma till på deras hemsida. goose: Löst det på så pass att jag inte behöver spara informationen. Sessions skapas när man skickas till Payson och skrivs över om de redan finns. Funkar kalas bra ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||