FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kommer varken åt min site eller supportsidorna. Någon som vet något?
/Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tyvärr ligger dem nere. Dem har inte heller gått ut med någon info. Tycker det är dålig stil och så här det ALDRIG varit tidigare tyvärr. Mycket tråkigt och dåligt skött av ett företag som har skött sig bra tidigare.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Alltså deras servrar har ju nätåtkomst alla fall, deras server svarar på allt utom HTTP/HTTPS som verkar blivit filtrerad/avstängd. Dom kanske blivit utsatta för någon DDoS.
rDNS record for 74.122.160.51: alice.vpssquad.com Not shown: 986 closed ports PORT STATE SERVICE 21/tcp open ftp 22/tcp open ssh 25/tcp open smtp 53/tcp open domain 106/tcp open pop3pw 110/tcp open pop3 135/tcp filtered msrpc 139/tcp filtered netbios-ssn 143/tcp open imap 445/tcp filtered microsoft-ds 465/tcp open smtps 993/tcp open imaps 995/tcp open pop3s 3306/tcp open mysql Device type: general purpose Running: Linux 2.6.X OS details: Linux 2.6.9 - 2.6.27 Network Distance: 18 hops |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dem har legat nere sen den 13:e Feb då dem skulle migrera några VPS på en deras noder i Munchen.
Deras sista mail var att dem har problem med Spamhause vilket visade sig vara ren skitsnack då alla min IP var INTE bannade och inga andras heller som jag pratade med på WHT. Dem svarar inte på support förfrågningar och har väl inte gjort det dem senaste månaderna kan man säga. Det har bara gått utför. nu verkar dem ha gått under jorden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Web hosting Talk har en tråd om det också :
http://www.webhostingtalk.com/showth...AD#post7298790 |
|||