FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena. Jag är ute efter butiker som säljer IT-relaterade prylar. Någon som vet hos vilket/vilka affiliatebolag man kan hitta sådana?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
TradeDoubler har t ex Apple
Även Dell och Misco finns där "IT-relaterade prylar" täcker dock ganska mycket, så enklare är nog att vara LITE mer specifik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag såg att dom fanns på TradeDoubler. Känns lite ovärt att ens lägga upp deras annonser på sin hemsida då man inte får så hög procent utav ordervärdet.
Jag är ute efter alla typer utav tillbehör för datorer, såsom skärm, headset, möss, tangentbord, högtalare, router, fräna usb-prylar m.m. Senast redigerad av Haren den 2011-02-17 klockan 20:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De flesta elektronikbutiker ger väldigt låg % då marginalerna är väldigt låga.
"fräna usb-prylar" har t ex CoolStuff (som har affiliateprogram). RoligaPrylar.se finns också, men tror tyvärr inte dom har affiliate :-/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Just ja, dom hade jag totalt glömt bort. Tack för tipset!
Såg även att Jula (som finns på TradeDoubler) även har IT-prylar, ifall någon annan också letar efter det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
någon som kan förklara för mig hur man öht KAN tjäna pengar på att genom tradedoubler pimpa hårdvara åt tredje part? jag menar, vad ligger butikernas marginaler på? ett par procent? måste ju vara bättre att samla tomburkar om man inte ligger inne på extremt stora sidor/trafik
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Att tjäna pengar på att genom TradeDoubler sälja hårdvara verkar ju inte vara någon hit. Att få runt 80 spänn när någon köper en dator för 4000 är ju verkligen kul. Men visst går det att tjäna pengar på coola usb-prylar, CoolStuff ger 17-26% på ordervärdet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
2% är ändå en saftig bit av deras marginaler. Jag jobbade i butik för många år sen med data (när marginalerna var bättre) och då var en snittmarginal på en dator runt ~12%. Så du får 1/6 av deras inkomst och du måste inte hantera returer, support osv. Det är faktiskt rätt generöst att ge 2% av marginalen till en mellanhand tycker jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du har även Pixmania SE, har inte testat det programmet själv men de erbjuder allt inom IT och även andra saker också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Hos oss finns Clas Ohlson, Ginza, Megastore, OnOff, Pixmania, Webhallen. Sedan har vi många inom hosting och antivirus också om det skulle vara intressant. http://cjnordic.com/vara-program
Med vänliga hälsningar Maria på CJ |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|