FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har förstått att ju fler undersidor man har desto bättre är det, men frågan är hur många man ska man ha till och börja med?
Mina konkurrenter har flera tusen sidor, så det kommer bli svårt att sitta och skriva ihop 5000 artiklar. Men jag antar att det finns någon slag gräns för att google ska tycka att man har en "seriös" sida? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Huruvida Google har en gräns eller inte vill jag inte uttala mig om, men jag brukar köra på åtminstone 5 undersidor innan jag börjar bygga länkar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dock ska det ju handla om bra undersidor också. T.ex bra atiklar som är relevanta och som stämmer överrens med ddin sida och dess syfte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det skadar nog inte att ha ett antal sidor för att eventuellt få lite extra trust. Den största fördelen med många sidor, som jag ser det, är att man då kan ranka på många fler sökord eller fraser. Behandlar sajten ett brett ämne så kan man inte ranka bra med startsidan på 100 sökord. Men med 100 sidor är det desto lättare att ranka bra på 100 sökord.
Med fler undersidor är det också lättare att locka till sig fler länkar. Länkar som med en bra internlänkning även stärker startsidan. Jag säger som Sweely. En sajt med 5-10 sidor innan man drar igång ett seriöst länkbygge. Något jag tror många glömmer bort är att bygga djuplänkar. Med relevant länktext får man enskilda undersidor att ranka bättre på relevanta sökord. Optimera inte enbart startsidan, då missar man mycket av undersidornas potential. För konverteringens skull är det ju bättre att få in besökarna direkt på en relevant undersida, istället för att de ska leta sig fram till den från startsidan. Senast redigerad av kw_wasabi den 2011-01-21 klockan 23:01 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|