Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

koppla ihop min sida med en annan

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-14, 12:39 #1
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Standard koppla ihop min sida med en annan

Hej.

Nu ska jag koppla ihop min webbplats med en facebookgrupp, en chatt och en anslagstavla som en forening ager i Sverige. Om jag gor detta sa innebar det foljande (har dom berattat for mig):

Att foreningen ager ratten till min webbplats, att allt som skrivs och alla forandringar jag vill gora maste klubbas i styrelsen eftersom dom ser sig aga min webbplats, da den ar kopplad till dom. Stammer detta? Att om jag sammankopplar min sida med deras grupp, chatt och anslagstavla sa ager dom ratten att bestamma over hur min webbplats ska vara designad, vad som ska skrivas i forumet, om annonser ska implementeras. Ja allt helt enkelt.

Om vi kortar ner detta som foljande.

Du ager en sida och domanen. Du kopplar ihop denna med AA (anonyma alkoholister), ager da dom ratten till din sida att dom kan bestamma om design, annonsering och allt som sker pa din webbplats?
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-16, 03:21 #2
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Jag förstår inte alls vad du menar...

Hur ska ni "koppla ihop" sidorna? Är det genom länkning eller ska ni slå ihop två sidor till en eller vad menar du?

Det är ju ägaren till sidan som bestämmer vad som ska göras med sidan om ni inte avtalat något annat. Ska föreningen bli ny ägare till sidan? I så fall är det ju de som får bestämma, annars krävs det som sagt att ägaren av sidan(du) skriver på ett avtal som ger föreningen de rättigheterna.

En lösning kanske kan vara delägarskap av sidan. Bidrar båda parter med lika mycket är det ju rimligt att ni äger 50% var, annars får den part som bidrar mest äga mest(och får då majoritet och kan därmed bestämma om inget annat avtalas). Men det är ju en förhandlingsfråga.

Senast redigerad av pelmered den 2011-01-16 klockan 03:23
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-16, 10:57 #3
Doctor.Datas avatar
Flitig postare

Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Hur ska ni "koppla ihop" sidorna? Är det genom länkning eller ska ni slå ihop två sidor till en eller vad menar du?
Igenom lankning. Dom ska lanka till min sida for da far jag mycket fler besokare men dom pastar da att dom ager rattigheterna till min sida om detta gors. Att allt som sker pa min hemsida maste godkannas av foreningen.

Sag att du lankar fran din sida till min sida. Det innebar per automatik att innan jag vill gora forandringar sa maste du godkanna dom.
Oläst 2011-01-16, 11:21 #4
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Nej, man äger inte rättigheterna till en sida som man länkar till. Hur skulle det se ut? Då skulle jag kunna länka till DN och med det skulle jag kunna styra allt som skrivs där

MEN det kan vara så att de har sagt att för att de ska länka till dig så kräver de att få godkänna din sida och förändringar i förväg. Då är det upp till dig att bestämma om du anser att länken är så viktig att du frivilligt vill underkasta dig den censuren. Skulle du göra det så kommer du fortfarande äga din domän och med det vara ansvarig för dess innehåll.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-16, 11:35 #5
Doctor.Datas avatar
Flitig postare

Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
Nej, man äger inte rättigheterna till en sida som man länkar till. Hur skulle det se ut? Då skulle jag kunna länka till DN och med det skulle jag kunna styra allt som skrivs där.
Ungefar sa later deras resonemang.

Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
MEN det kan vara så att de har sagt att för att de ska länka till dig så kräver de att få godkänna din sida och förändringar i förväg. Då är det upp till dig att bestämma om du anser att länken är så viktig att du frivilligt vill underkasta dig den censuren. Skulle du göra det så kommer du fortfarande äga din domän och med det vara ansvarig för dess innehåll.
Sidorna som jag ska lankas ifran ger mig otroligt mycket trafik och far min webbplats att vaxa med stormsteg. Jag vet inte om det ar vart det att lamna over min sida till nagon annan. Att lata dom far bestamma over forandringar som ska ske pa min sida.

Det tals att fundera pa.
Oläst 2011-01-16, 12:35 #6
pelmereds avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Det är ju en väldigt stor uppoffring du får göra om du ska släppa ifrån dig all kontroll på sidan. Vad har de för anledning till att de vill ha 100% kontroll över din sida? Räcker det inte med att de kan få ha synpunkter på innehållet som du måste rätta dig för och alla större ändringar måste godkännas av dem?
Det är väl trotts allt du som kommer jobba med sidan även fortsättningsvis. Jag tycker kraven känns lite orimliga om inte du har bra möjligheter att tjäna en del pengar på detta, men eftersom de har 100% kontroll över allt på sidan är det ju något som är svårt att förlita sig på om ni skriver ett avtal på det.
Om de tar ifrån dig all kreativ frihet så bör de ju kompensera dig ekonomiskt. Varför skulle du annars vilja ha trafiken?
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-16, 12:44 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Antingen så har ni missuppfattat varandra helt eller så har du kommunicerat med en väldigt förvirrad person med noll koll
Oläst 2011-01-16, 13:06 #8
Doctor.Datas avatar
Flitig postare

Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Citat:
Det är ju en väldigt stor uppoffring du får göra om du ska släppa ifrån dig all kontroll på sidan. Vad har de för anledning till att de vill ha 100% kontroll över din sida?
Foreningen ligger kvar i stenaldern nar det galler webbsidor och rads det mesta som skrivs och gors pa internet.

Citat:
Räcker det inte med att de kan få ha synpunkter på innehållet som du måste rätta dig för och alla större ändringar måste godkännas av dem?
Tydligen inte.

Dom vill ha full kontroll over min sida och mitt forum. Allt som skrivs i forumet och de som jag vill andra i designen, implementera annonser eller liknande maste forst godkannas av styrelsen innan jag gor nagot.

Citat:
Det är väl trotts allt du som kommer jobba med sidan även fortsättningsvis. Jag tycker kraven känns lite orimliga om inte du har bra möjligheter att tjäna en del pengar på detta, men eftersom de har 100% kontroll över allt på sidan är det ju något som är svårt att förlita sig på om ni skriver ett avtal på det.
Om de tar ifrån dig all kreativ frihet så bör de ju kompensera dig ekonomiskt. Varför skulle du annars vilja ha trafiken?
Sidan som ska lanka till mig har cirka 10.000 medlemmar runt om i Sverige och deras hemsida snittar 1500-2000 unika besokare varje dag. Plus att jag far en valdigt bra placering pa deras sida. Direkt nar nagon besokare sidan sa syns min annons.

Jag vill tillagga att detta gors helt gratis. Jag betalar ingenting for annonsering. Plus att min webbsida kommer att finnas med i nasta nummer av deras medlemstidning som skickas ut till 10.000 hushall i Sverige.

Det finns en mojlighet att tjana pengar pa min sida om dom lankar till mig. Men eftersom forbundet ar emot all sort av reklam sa vill dom inte att jag har annonser pa min sida eftersom dom ar snall och skickar besokare till mig.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Antingen så har ni missuppfattat varandra helt eller så har du kommunicerat med en väldigt förvirrad person med noll koll
Foreningen har en noll koll pa utveckling inom databranschen och rads det mesta nar man talar om samarbete och websidor.
Oläst 2011-01-16, 13:14 #9
Supermoderator

Supermoderator

Eftersom det inte förhåller sig på detta vis i verkligheten så måste ni självfallet skriva ett avtal som reglerar ovanstående, om det nu är något du själv önskar. Det handlar enbart om din egen vilja här och ingenting annat. Förklara enkelt och tydligt hur det ligger till ifall du inte redan gjort det. Jag hade dock aldrig i livet gått med på några liknande villkor, då kan man ju lika gärna sälja sajten...
Oläst 2011-01-16, 13:29 #10
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

1. Dom kan aldrig äga nånting på/av din sida om du inte avtalar bort det till dom.
2. Dealen låter fullkomligt vansinnig då dom vill ha 100% kontroll över DIN sida. Varför ens driva en hemsida om man inte själv får bestämma över sitt innehåll.

Jag tycker att det låter som att dom egentligen inte är intresserade, men att dom hittar på såna extrema villkor så att ingen kan tacka ja. Och om du tackar ja så har dom ändå inget att oroa sig för då dom ändå bestämmer allt på din hemsida.

Vad hjälper all trafik i världen om dom ändå ser till att du inte får tjäna pengar på din hemsida? Svårt att tjäna pengar på din sida om du inte får ha annonser.

Näe, det här låter som en superblåsning. Dom kör ju över dig helt med de villkoren...
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017