FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
God morgon på er, skulle vilja höra med er om det finns några bra saker att tänka på och som man kan utveckla vidare gällan sökmotoroptimering av ett vbulletinforum.
Bör man lämna ett uppdrag till ett seoproffs att bygga om lite så att säga? Eller finns det någon checklista man kan göra själv? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ta en titt på vbSEO!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du borde inte anställa någon som sköter allt åt dig. Finns massor av guider som leder dig igenom hela processen utan några större svårigheter
![]() Google it. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du får se detta som en punkt i en checklista
![]() Det många forum saknar är faktiskt innehåll. Då menar jag inte i trådarna utan i de olika avdelningarna där trådarna finns länkade. Tar vi WN och avdelningen Sökmotorpositionering som exempel så skulle jag göra följande: Under <h1 class="head_rubrik">Sökmotorpositionering</h1> skulle jag lägga en kort beskrivning av ämnet med sökorden i <strong>fet stil</strong>. Därefter kommer listan med de senaste aktiva trådarna i avdelningen. Efter listan skulle jag placera en längre text om ämnet och placera sökorden inom <em>-taggar. Ingen överanvändning av detta bara, utan en gång vardera (strong/em) per sökord. Dessa två texter ska bara placeras på varje forumdels förstasida. De bör tillsammans bestå av 500-1000 ord och vara inom <p>-taggar. Placerar man samma text på alla sidor blir det duplicerat innehåll. Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
nyaste vbseo fixar det mesta . ta en titt som fabian sa
|
|||