FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har lite projekt i tankarna och har nu kommit fram till att regga mina domäner. Problemet är bara vad tusan jag ska ha för domännamn.
Termen som ämnet handlar om har 2.240.000 sökningar i månaden, och jag vill såklart ha ett så passande domännamn som möjligt. Låt oss säga att söktermen är 'house'. Spelar det då någon roll om jag lägger till -central, -zone, -info i domänen så det blir housezone.com, housecentral.com osv? Spelar det vidare någon roll om man byter ut ordet two till siffran 2 i domännamnet? Söktermen är såklart redan upptagen, likaså de mest attraktiva sökorden efter termen. De som är aktuella är dessa: xzone.com xcentral.com xportal.com xinformation.com Vilket skulle ni ha valt? Fler förslag? ![]() Jag tänkte satsa på .com domäner, skulle det göra någon skillnad att använda .nu eller .se? Jag satsar på internationella besökare då projektet kommer att vara helt på engelska, är .com att föredra då? Tacksam för svar. ![]() Senast redigerad av trx den 2010-12-29 klockan 12:26 |
|||
![]() |
![]() |
|
|