FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej har ett problem som jag inte lyckats lösa trots en sen natt igår och tidig morgon idag
håller mig kort då jag hoppas att någon här julsurfar runt precis som mig innan kalle anka börjar 1. har köpt m m a f o r u m punktse 2. finns en gammal version av phpbb forum där just nu och ägaren har skickat över databasen i en sql fil 3. jag ska ladda upp den nyaste versionen av phpbb forum i mitt webbhotell för att sedan lägga till sql filen så att jag får med alla trådar osv 4 mina problem 1. sql filen är för stor för att laddas upp, den är 14mb och loopia klarar det inte tror max ligger åp lite strax över 2mb, hur löser jag det? 2. jag kommer inte ens åt min sajt på det sätt att jag genom ftp klienten laddat upp den nya versionen av phpbb3 forumet men installeringen som ska dyka upp kommer inte fram när jag skriver in rätt URL utan det gamla forumet syns bara och ett länk finns ej meddelande ( måste man ta bort det trots att det ligger på någon annan server , kan det ha något med kopplingen till domännamnet som jag nu äger och skapat en egen hemkatalog för?) 3. hur ska jag få sajten att fatta att jag vill installera en nyare version? (har fungerat bra när jag ska lägga till ett forum på gamla wordpress sajter i samma webhotell då hittar phpbb och installationen kan börja) känns som om phpbb inte ska vara så jäkla komplicerat och hoppas att jag missat någon enkel grejj. tack på förhand frankw Senast redigerad av frankw den 2010-12-24 klockan 11:39 |
|||
![]() |
![]() |
|
|