FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur jävla dumma i hela jävla huvudet får dom vara?
Försöker ladda ner lite drivrutiner till en SUN server (v20) men länkarna på sun till download går till nån jävla oracle portal där man måste SKAPA KONTO / LOGGA IN för att kunna ladda hem en jävla sketen drivrutin. va faan är det för fel på idoterna. Detta borde leda till en stämningsansökan om man bara hade tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Äsch. Att skapa ett konto kan väl inte vara så svårt
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör 10 minute mail (http://10minutemail.com/) och skapa ett skräpkonto, så är det bara att tanka ner drivrutinerna sen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Och du har inte inloggning på någon sida
![]() Ta julledigt nu, det verkar du behöva.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag förstår precis känslan. Det är inte kul att tvingas registrera sina uppgifter hos ett företag som man vet senare kommer ringa och försöka sälja på en något, eller kanske skriva upp en på fjorton olika e-postlistor man inte vill vara med på. Allt för att man vill använda den svindyra hårdvaran man just köpt.
Sun är, som du kanske vet, uppköpta av Oracle. Oracle gör nog allt de kan för att tjäna pengar på sitt förvärv och omvandla Sun-kunder till Oracle-kunder. Det är därför jag föredrar fri mjukvara, helst sådan som är fri från alltför stora affärsintressen och utvecklas i en fri atmosfär. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lugn det blir värre, vissa paket - som man som inloggad på Oracles sida - vill hämta ned kan finnas hos t.ex. RedHat och då blir det till att ha ett konto där med. Visst är de underbara? Jag satt själv och svor för några veckor sedan och jag lider med dig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Har aldrig varit med om att man måste registrera sig för att få tanka hem drivrutiner, vmware är eventuellt ett undantag men det är lite mer försåtligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det handlar ju om hårdvara och där har man ju inte så mycket alternativ. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag brukar försöka köpa hårdvara som har stöd för fri mjukvara för att slippa gå runt problemet den andra vägen, men visst är det svårt när kvaliteten på hårdvaran skiljer så enormt (särskilt på servermarknaden). Det är svårt att hitta högpresterande maskiner som helt och hållet har stöd för fria drivrutiner. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|