FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Till min fundering/fråga. Jag beställde för några månader sedan en domän, som jag betalade väldigt nyligen hos loopia. Nu, idag, fick jag ett mail från loopia där dom beskrev att beställningen inte gått igenom för att den redan är köpt. Hur går det ihop? Är den inte min from. att jag trycker "beställ", på loopia? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej, domännamnet registreras inte förrän fakturan blivit betald. Det framgår också tydligt under beställningen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
De flesta registrarer väntar med att registrera en domän innan den betalas, det brukar tom stå i orderbekräftelsen. Detta för att det kommer mängder med registreringar som aldrig slutförs, åtminstone är det skälet vi kör så.
Så jag misstänker att Loopia gör samma, dvs väntar tills du betalt den innan de registrerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
okej, det var helt enkelt "my bad" för att jag var seg på att betala..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som sagt du kan inte förvänta dig att få den förens du betalat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det framgår också ganska tydligt att domänen registeras först när betalningen är registrerad. Tråkigt att du missat denna information, men i just detta fallet vill jag "försvara" Loopia.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du behöver dock inte känna dig dum eller nåt, det är ett ytterst vanligt misstag. Vi får frågor om det varje vecka nästan trots att det står med överallt där det går, det är något som många helt enkelt inte tänker på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Personen i fråga som "snott" domänen har faktiskt parkerat den hos space2u..
![]() Men som sagt, det var mitt egna fel, trodde helt enkelt att det fungerade på ett annat vis. Tack för svaren! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack, men jag vet vem det är. Han är en konkurrent som försöker "sätta käppar i hjulen" för oss, men på ett extremt patetiskt sätt då han antagligen känner sig hotad av vår existens.
Såg i Woisen vem adressen tillhörde, och det räckte för att identifiera honom |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|