FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tolkar bland annat (frånvaron av beskrivning) i http://www.google.com/support/websea...&answer=136861 som att Google tolkar alla ord i en sökfras lika, om det inte är stödord.
Tex. Om man söker på "bostad stockholm" så väger "bostad" lika tungt som "stockholm"? Eller "webbhotell med databas" så väger "databas" lika tungt som "webbhotell", men där "med" tas bort? Har någon en uppfattning om detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle vilja säga JA och NEJ.
Om den absolut enda texten på en hel sida är ORD A och ORD B, då väger båda orden lika mycket. Men säg att det på sidan finns relevant text till ORD A och ingen som helst relevant text till ORD B. Då väger ORD A mer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
I det här fallet får man utgå ifrån att båda orden finns lika mycket av och att det enbart är just själva SÖKordet man utgår ifrån...
Kanske blir mer relevant om man tar en mer unik kombination: "hitta cymbalsaxofonspiano" där "hitta" är ett ganska vanligt ord, och det andra...ja...inte är det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ordföljden har väl ganska stor betydelse så beroende på ordföljden så vägs ord olika.
Det kan alltså vara viktigt att välja namn, domän och rubriker på sidan som har samma ordföljd som vanliga sökningar man vill komma högt på. Inte bara nyckelorden. T.ex. "bostad stockholm" vs. "stockholm bostad". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Detta kan ses på hur exempelvis google väljer att inkludera sin jävla karta i resultatet (nejdå, jag konkurrerar inte men den - gillar inte den bara) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|