FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej hej,
Har märkt en konstig sak när jag söker på min domän på google med de olika webläsarna. Jag använder mig av samma fras och samma länk. http://www.google.se/search?sourceid...tkameravarnare I Googles Chrome kommer min domän navirad.se på högsta plats när jag använder den länken ovan. ( om det inte är sponsrad länk då förståss) (Navirad.se länkar förövrigt bara över till tmobilteknik, dock inte med 301 utan bara en hårdlänk.) Dock syns inte min domän tmobilteknik.com här? I IE 8 så kommer min domän www.tmobilteknik.com som plats 3 vilket jag är helt nöjd över. Däremot syns inte navirad.se alls här konstigt nog? I FF så blir resultatet samma som IE 8. I Opera så blir det samma som IE & FF. Hur kan detta komma sig? Det är ingen big deal egentligen men tycker det är konstigt med olika resultat. Oavsett kommer jag ju bland top 10 så det är inget att gråta över men jag tycker det är ett märkligt fenomen, men det kanske finns en bra förklaring till detta?! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Testa att lägga till "&pws=0" i slutet av urlen för sökresultatet. Det tar bort "personal search" och kommer antagligen göra att du rankar samma i samtliga browsers.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
cool
![]() det e ngn sorts av cache alltså? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är google som vill göra dina sökningar personliga. Har du sökt på det förut och klickat på länken så tror google att du kanske vill göra det igen. =)
Du kan även tömma cachen för att få bort personal search om man vill, ja. Senast redigerad av wingen den 2010-11-09 klockan 13:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Instämmer med föregående talare. Det är Google som försöker göra din sökningar mer personliga. Märker de att du ständigt klickar på en URL som ligger långt ner i resultaten så flyttar de upp denna högre upp för att hjälpa dig bättre.
Använd dig av koden någon delade med sig av ovan, så ska du se att allt går fint. Vet att det kan vara oerhört jobbigt. Speciellt om man sysslar mycket med SEO ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker den personliga sökningen är bland det sämsta Google har gjort, tillsammans med instant search. Klickar jag ofta på något så känner jag redan till det... Har letat bland web search-inställningarna för att kunna stänga av det någon gång men det går inte?
![]() |
Svara |
|
|