FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Med åren drar man på sig fler och fler domäner. Lite av en statussymbol och kul att ha.
Men när man kommer upp i fyrsiffriga förnyingskostnader varje månad börjar man fundera lite. Vad gör man bäst med sin domänkatalog? Har velat lite fram och tillbaks, först tänkte jag ta 2 månader och utveckla en mini-sajt varje dag. 5-10 html sidor, en adsense-annons och 5 inlänkar per sida. Tror inte besökare eller sökmotorer uppskattar dessa skitsajter rent ut sagt men det är väll främst för att underlätta för rankning i framtiden och ev. få ett par typins. Alternativ 2 är att peka dessa mot adSense for Domains eller liknande, kanske går +/- noll med lite tur. Alternativ 3 är att sälja det som går och låta resten löpa ut... Någon som har en bra strategi? Just nu kostar domänerna bara pengar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det beror lite på vad det är för domännamn, men vad sägs om att välja ut några utav dem och skapa sajter med kvalitativt innehåll istället för en massa mini-sajter?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag föreslår att du säljer en större del av domänerna. Jag ägde ett stort antal domäner själv, men rensade sedan min portfölj här om dagen. Känns riktigt bra efteråt
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Har igentligen jobb så det räcker så är inte sugen på att skapa några större projekt. Något behövs dock göras med kostnaden att ha en stor domänportfölj. Jag har sätt att väldigt många webmasters på wn har ett antal "mini-sajter", frågan är om det bara är för att det känns bra att ha många siter/domäner eller om det ger något? Det är nog den vettigaste inställningen. Men har svårt att sälja domäner, det känns som att ingen betalar mer än dom kan tjäna på domänen. Med den logiken är alltid domänerna undervärderade - jag kan tjäna mer om jag utvecklar domänerna själv. Är medveten om att logiken brister om man aldrig utvecklar domänerna... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som någon annan sa - alla har olika perspektiv. Jag ägde ett 20-tal domäner varav endast 5-6 stycken vart fullt utvecklade. Tittade igenom portföljen här om dagen och slängde iväg hälften. Mådde som en kung efteråt
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har du två månader till övers så tycker jag du kan satsa på att skapa innehåll på så många av domänerna som möjligt. Förhoppningsvis kan du då dra in en slant på Adsense som hjälper dig att betala fakturorna. De du inte hinner med att skapa innehåll till kan du antingen låta löpa ut, sälja, eller helt enkelt ta kostnaden för. Kanske är det några av domänerna med innehåll som drar in mer än sin årskostnad som kan hjälpa till att betala outvecklade domäner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag äger också för många domäner. Tänker försöka bygga minisajter, på några, släppa några och sälja några.
Det kan bli ett orosmoment, att de bara ligger, utöver pengarna. Man känner sig inte fri, utan har en massa oklarat arbete, som ligger o skräpar.. Kör hårt, rensa och kör bara på de du absolut vill använda dig av! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|