FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur brukar ni göra i dessa fall, har en kund som betalat med kort men inte plockat ut paket trots avisering via sms, post-avi och påminnelse-avi via post. Har fått retur på försändelsen och löst ut denna.
Hur skulle ni kontakta kunden ang detta? Som jag ser det blir det om kunden vill ha varorna skickade igen extra betalning för returfrakt+ny frakt+hanteringskostnad. Hur löser ni sådana situationer? Det är inte ett speciellt stort belopp på denna order från start heller skall tilläggas för resonemangets skull. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Maila kund och fråga vad som hänt.
Kunden kanske åkt in på sjukhuset? Eller bara missat det av någon anledning? Va schyst brukar löna sig i långa loppet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Med lite otur så räcker det med att vara borta en vecka för att missa ett paket men som kund så hör man väl av sig om man märker att man har missat att hämta ut ett paket?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kontakta posten (eller vilka du nu anlitat) och förläng tiden samtidigt som du försöker få tag i kunden för att höra vad som hänt?
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det blir mail och försöka lista ut vad som hänt, tänkte mer på att om man skulle nämna nått om merkostnaderna man haft direkt. Men skippar nog troligen det och försöker pejla situationen först och vad kunden säger.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
det åligger ju kunden att hämta ut paketet i tid.
så merkostnader är ju hans/hennes ansvar om han/hon vill ha paketet. Nästa gång så kan du ju dock förlänga liggtiden innan den skickas i retur. Telefon kontakt brukar göra susen och om man säger det på rätt sätt även glatt emottaget. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|