FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Upptäckte följande idag.
http://www. expresskredit . se samt http://www. smspengar. se Båda verkar använda sig av ful iframe som inte skickar data via HTTPS (SSL) utan vanlig HTTP till en okänd IP adress. Dvs. både namn, personnummer och kontonummer skickas helt okrypterat så vem som helst kan snappa upp detta. Detta är ju rätt känsliga uppgifter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Dagens tips, sluta ta svindyra lån via okända företag så slipper du det där.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
är väl de som faktiskt använder sig av såna tjänster som bör utrotas om man nu ska använda såna extrema ord
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Folk som tar lån till 30%+ ränta har väl en speciell kategori på dumhet-skalan kan man tro. Vad jag menade, och du uppenbarligen inte förstog, men ingen fara jag ska förklara för dig, är att oseriösa tjänster och produkter från oseriösa företag som har oseriösa system kommer alltid att finnas så länge det finns de som inte vet bättre än att nyttja såna oseriösa tjänster och köpa sånna produkter genom dessa oseriösa system från dessa oseriösa företag. Mitt ordval har att göra med titteln på tråden, om du tittar precis under menyn på headern så kan du se namnet på tråden, "Företag som borde utrotas". Ordspel är kanske något du inte heller förstår, och jag trodde det framgick från att jag la till "om man nu ska använda såna extrema ord" (notera: extrema). Angående flashback, så är väl det inte logiskt att jämnföra ett forum för folk som jobbar inom/eller har web som hobby. Flashback är störst inom sitt segment och wn är störst inom sitt segment, mer än så kan man inte säga om båda dessa tjänster om man ska jämnföra de med varandra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Sanningen är att det extremt sällan är någon som är tvingad. antingen har de försatt sig i en temporärt dålig situation och tar valet att istället för att härda ut så flyttar man problemet fram en månad. eller så är det de som spenderar den 15e och betalar den 30e (jag har själv vart i branschen....... på båda sidorna.) Att siter som kör med fuling knep och okrypterat är synd men sådana kommer det alltid finnas om man inte upplyser den stora skaran bättre ![]() Sedan så finns det ingen persondata förutom lösenord som är viktiga i sverige. allas personnummer, adress osv osv är offentlig information om du inte har skyddad identitet.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Familjen X ser möjligheterna att kunna rädda 3 månader framöver och självklart är ett lån eller en kredit väldigt lockande. Där har du ett scenario som är mycket vanligt till varför en större del tar lån eller krediter. Sen har vi ju köptorskar och övriga som tar lån för att finansiera deras hobby men det är en annan historia och en minoritet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||