FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett litet dilemma som jag önskar tips på att lösa.
Jag vill ta fram en rapport från en sektion på min hemsida, jag kan då lägga till ett URL-filter som matchar följande t.ex. mindomän.se/sektion1/ Men vissa urlar som t.ex. mindomän.se/sektion1/subsida1/subsubsida1/subsubsubsidan har även en kort URL som heter: mindomän.se/kortURL Detta innebär att den inte kommer matcha "/kortURL" även att många besökare kommer in till min subsida via denna URLen. Jag får givetvis träffar i google analtyics på båda dessa URL:ar. Jag vill inte lägga till ett filter på mina "korta" urlar, det handlar nämligen om 1500st. Hur ska jag få med den korta URLen i min rapport? Hur gör ni? Det enda idé jag har är att göra detta via googles API, då kan man lägga till filter programmatiskt osv. Men jag vill givetvis helst använda Google Analytics Gränssnittet för högsta möjliga flexibiltet vid rapporterna. Tacksam för hjälp! Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ingen som jobbar med Google Analytics =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kanske inte är svårare än att jacka in sig per resp. friendly url-sida och byta till den riktiga adressen i GA-koden. Så att den registrerar den långa urlen i GA. Men då kommer jag heller inte få med hur många som använder den korta urlen..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
se till att du har unikt innehåll och inte har speglade sidor så löser det sig
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Under "Avancerade segment" kan du enkelt lägga till på adresserna.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren, jag får lösa det med att lägga till flera dubbla trackers på en sida.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|