FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Wipers.se är en butik som säljer torkarblad på nätet. Tycker sidan
är bra just nu men inser själv att jag är naiv om jag ignorerar tips och kunskap från andra. Så ös på med feedback. Är själva e-butiken tydlig nog? Hur känns helheten? Dyker det upp några "öh va?"-tankar när ni surfar runt osv... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
ser väldig oseriös ut vid första anblicken.
headern tar alldeles för mycket plats, färgen känns helt fel. Det är otydligt vad det är för typ av sida. varför är det inte samma typsnitt över allt på sidan osv. Senast redigerad av Ara den 2010-10-05 klockan 13:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller inte med Aras kommentarer helt. Tycker det ser bra och enkelt ut och jag kopplar den blå färgen till vattnet som torkarna ska ta bort
![]() Sen kan jag hålla med om att headern tar för stor plats och det där med typsnitten störde jag mig inte jättemycket på. Smidigt beställningsförfarande. Rätt torkarblad kom upp trots att jag har en importbil - bra! När man hittat rätt torkarblad tycker jag ni ska jobba lite mer på knapparna för "Lägg till i varukorgen" och "Gå till kassan" .. de ser inte ut som knappar. tyvärr kan jag inte beställa över nätet med mitt kort, annars skulle det blivit en beställning eftersom jag behöver nya torkarblad ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Rolig och enkel ide.
Några av mina åsikter: Den rullande texten är för stor, går för snabbt och för mycket text på varje "sida". Jag skule vilja ha en ruta för bilreg nr på första sidan. På shopsidan så får jag java error flera gånger ( Bland annat Rad: 103 Fel: Objekt krävs). Kör IE8. Allmänt för mycket text på varje sida. Bättre att lägga dessa på en informationssida. Med förbättringar och justeringa så kan det säkert gå bra för er. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||||
|
||||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker inte du promotar hur man köper tillräckligt bra/mycket.
Som det är nu är det en knapp längst till höger i menyn. Tog mig säkert 4 klick innan jag såg "Köp". Hittade massa information om Wipers och dess eurodynamik. Varför inte implementera så själva "Köp" -sidan är under din jQuery-header så man slipper klicka sig runt? Vill man sen ha mer information så är det ju jättebra att det finns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker det är väldigt mycket text på förstasidan. Fyll hellre på med lite bilder som länkar till infon på övriga sidor. Man vill ha en snabb överblick när man kommer till startsidan, men just nu är det för mycket att ta in.
Hade flyttat KÖP länken i topmenyn längst till vänster, eller kanske gjort en special bakgrund till den knappen så man snabbt hittar. Det kan vara många som missar "Gå till butiken" modulen. Hade också tryckt ihop betalningsalternativs ikonerna i footern så dem matchar alla de andra fälten i footern i höjd. Annars tycker jag den blå färgen passar in, och den gråa textfärgen du har i menyn kanske skulle användas på all text för att få en mjukare känsla? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har ingenting att säga om själva hemsidan. Men er idé var minst sagt klockren. Jag hade personlien aldrig fått tanken att sälja torkarblad på nätet.
Hoppas det går vägen för er... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hmm... den föreslår WIP-STA X/Y och visar en skum bild... Inte ser det ut som några torkarblad i alla fall. Gillar inte färgsättningen alls.
Blir en massa scrollande för att grafiken är stor och blaffig.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ha ha ha.....
Klockrent... Jag har funderat på att dra igång en liknande sida i över 2 år nu men aldrig kommit till att börja med den. Nu när jag ser att du har fått upp en sida så känner jag än mindre sug för detta =) Tycker sidan ser bra ut, dock så kanske du ska minska på loggorna i footern. Sen så hittade den inte min bil när jag sökte på den, vilken tjänst använder du för att få fram bilmodell? Det känns som om det är väldigt mycket text på sidan. En bra produkt/tjänst behöver man inte skriva allt för mycket om utan att designen ska förmedla det budskapet. Jag tappade nästa bort mig i texten. "Då vi är väldigt noga med att ta fram rätt torkarblad till din bil och informationen på ditt registreringsnummer inte är komplett för det, ber vi dig välja mellan de alternativ som uppkommer på bilmodell och därefter årsmodell. Är du osäker, går det bra att kontakta oss. Så hjälper vi dig!" Be en copywriter eller annan person som är bra på svenska att läsa igenom texterna, hittade lite grammatiska fel. Lite andra tips. * Över hela sidan så lägger du en vindruta som är alldeles regnig, lägg en sjysst slogan ("Känner du igen detta, dax för ny torkare"), samt en spak för att sätta på vindrutetorkaren * Det finns några leverantörer som har refill blad, sälj grundsatsen billigt sen tar du pröjs på refillen, går även att sälja som prenumeration. Gillar sidan, hör av dig om du vill ha lite mer tips och tanka på vad jag hade tänkt för "min" sida. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|