FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej på er,
Hoppas att jag har kommit till rätt kategori nu. Har skaffat en dedikerad server hos active24 men har 2 problem som jag inte har lyckas lösa själv, När jag försöker ansluta till servern med FTP ser jag att det rullar på och går in men då plötsligt stannar allt upp och frågar igen om användarnamn och lösenord :-S Enda svar jag får via loggen "[Unauthorized Access Attempt] This signature detects a user attempting to log in as USER=root, USER=administrator, or USER=admin, or other well known variations of administrator accounts." Knäppt att inte tillåta mig som admin att komma in. :angry: Fast även om användarnamn inte innehåller ordet admin eller liknande. Testade även att stänga av brandväggen Black ICE då går jag in till servern helt men kan inte göra något mer än att titta på filerna och kataloger, kan inte alls ändra, ta bort eller ladda upp någonting. Vet någon om vad det kan vara för felet eller dylik? Använder medföljande kontrollpanelen "ensim Windows 4.01" samt windows 2003 standard edition servers egen FTP. Mvh Joyan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Anledningen till att du inte får komma in är just det att du är admin: FTP är ett oerhört osäkert protokoll där login och lösenord skickas i klartext. Vill du verkligen att alla som på något sätt har tillgång till de punkter kommunikationen mellan dig och servern ska få fullständiga rättigheter till din server?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Då menar du att jag bör använda en konto som inte är admin(Inte har administratör rättigheter) för att kunna använda FTP för filöverföring till servern?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Precis.
Men använd helst inte FTP över huvud taget, använd ett säkrare alternativ som t.ex. sftp ( http://en.wikipedia.org/wiki/SSH_file_tran...ansfer_protocol ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har även testat att använda en konto utan administratör rättigheter men det gav samma resultat utan att komma in.
SFTP låter intressant, men om jag har förstått rätt är den inte än någon standard funktionen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|