FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hallå!
Håller på att utveckla en tjänst och utan att berätta för mycket så handlar den om bloggare länkar och skriver ett inlägg om ens produkt/tjänst/sida. Min fråga är då vad värdet kan tänkas vara per länk (för att då kunna göra en prissättning på tjänsten). Det är alltså äkta bloggar, inga fejkade som vissa SEO firmor sysslar med. Snarare ett nätverk så att om en webbutik för mammaprylar på nätet behöver marknadsföring så kan de får 50 mamma-bloggare att skriva om hennes produkter och länka till hennes sida. Självklart beror det ju på hur många läsare bloggaren har osv; det kan jag dock inte ta reda på med den metoden jag utvecklat. Jag vill ha ett "snittpris" så att varje länk kostar lika mycket; de med 1 läsare och de med 100'000 läsare. Är 50kr per länk/inlägg för mycket? Dela med er av era åsikter och vad in skulle kunna tänka er att betala för bloggare som skriver ett inlägg (Inte överdrivet långt, antagligen ~50 ord) om er produkt samt länkar till er med ert efterfrågade keyword som länkord. |
||
![]() |
![]() |
|
|