FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag försökte för en tid sedan komma i kontakt med en ägaren till ett domännamn som hade one.com som registrar. En slagning på domännamnet hos IIS.se visade att one.com var registrar och att personen inte hade någon publik e-postadress, utan endast sitt namn och Kontakt-ID. Sagt och gjort så mailade jag istället one.com och bad dem vidarebefordra ett e-post jag skrivit ihop. Till min stora förvåning så var detta inget dem erbjöd, alltså att vidarebefordra mitt e-post. Istället blev det en diskussion mellan mig och one.com supporten, som tog betydligt mycket mer tid och energi - för dem - än om dem hade vidarebefordrat mitt e-post från första början, som vilken annan registrar som helst gör. Det slutade med att jag gav upp och jag såg inget sätt jag då kunde få tag på den personen som ägde domännamnet. Nu har samma scenario uppkommit igen, jag är i behov av att kontakta en domänägare som har one.com som registrar, men av mitt föregående scenario så ser jag mina chanser att lyckas få dem att vidarebefordra ett e-postmeddelande lika med noll. Så nu är min fråga har jag några möjligheter att på annan väg komma i kontakt med personen bakom domännamnet? Googlat på personens namn har jag gjort, men det var ett överlag vanligt svenskt namn som inte gav något bra resultat. Hur ska jag göra? |
|||
![]() |
![]() |
|
|