FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag är ute efter en bra och billig autoresponder och undrar vilka ni använder och tycker fungerar fint. Vill bara kunna samla in mejladresser och sedan ska automatiskt en lista på mail skickas ut i ett speciellt intervall. Förslag? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
hej,
Du skriver inte riktigt vad du har för syfte med dina automatiska utskick. Jag jobbar som affiliate och lever på det och har testat och varit kund hos alla olika tjänster. Om du agerar i Sverige och inte har för syfte att tjäna mycket pengar på dina utskick så tycker jag du skall använda svenska Get a newsletter, några viktiga funktioner för att tjäna pengar saknas tyvärr(iaf just nu) men mailen kommer fram som det skall som kanske är det viktigaste i ditt fall. Om du dock tänkt kunna dra in pengar på dina nyhetsbrev osv så skall du kolla på Aweber som är det bästa som finns. Hela min verksamhet byggs kring Aweber och skulle inte valt något annat verktyg (om ditt mål är att tjäna pengar). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker Aweber verkar bra.
Hur är den för utskick till svenskar? Tänker mest på åäö i formulär, svar m.m. Hur är det med risk att hamna i spamfilter? Högre eller samma som att skicka från Sverige? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Låter som du behöver ett superenkelt newslettersystem, det finns ju många.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara Jag, som du säger är det negativa att åäö inte stöds just nu iaf. Jag brukar dock skriva mina nyhetsbrev i tex anteckningar, sedan använder jag "sök och ersätt" eller vad det heter för att byta ut de svenska bokstäverna mot de tecken som utgör dessa bokstäver så det blir rätt.
Lite krångligare ja, men finns ingen chans att jag byter bort det eftersom leveranssäkerheten är det bästa jag upplevt så kan jag leva med att inte åäö stöds just nu. Jag har köpt in mycket verktyg och tjänster som gör livet enklare för en affiliate som mig. Men skulle nog avsäga mig allt så länge jag fick ha kvar mitt Aweber. Om man gör någon seriös satsning på nätet som innefattar nyhetsbrev så är det inget man skall snåla på. Get a Newsletter är ju billigt men det är också rätt bra. Mailen kommer fram och det är ju det viktigaste. Men det saknas(iaf just nu) en rad funktioner för att verkligen ta ut det sista ur sitt nyhetsbrev. Säg att du driver en e-butik. Du har 5000 prenumeranter. Du använder Get a Newsletter och skickar ut en nyhet du verkligen vill sälja bad. Mailet går ut och du får hoppas att kunderna köper varan. Vi säger att 1000 st köper och 4000 gör ingenting. I de dyrare verktygen finns det funktioner för att Segmentera sin lista. Vi kör samma exempel som ovan. Du har då 4000 personer som kanske inte ens öppnat det mail du skickat, alternativt öppnat det men inte klickat på länken som tar besökaren till din webshop. Med ett enkelt verktyg så kan du bara sitta å svära att bara 1000 köpte. I Aweber och andra mer avancerade verktyg kan du hur enkelt som helst ta fram de 4000 som inte köpte din produkt, skriva ett nytt mail, kanske ny rubrik och nytt innehåll och skicka till dem (utan att igen störa de 1000 som faktiskt köpte) och på det sättet få ännu fler som köpte din nya pryl i butiken. Det är skillnaden på ett bra verktyg som Get a Newsletter och ett enastående som Aweber. Men som sagt, beror ju helt och hållet på vilket användningsområde man tänkt sig. Har man inte tänkt tjäna pengar (mycket pengar) på sina nyhetsbrev så rekommenderar jag Get a Newsletter. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|