Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mitt Internet går segare?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-03, 17:49 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Standard Mitt Internet går segare?

Hej!
Jag har tele2 ADSL 8 Megabit. Oerhört fjuttigt nu sedan man läst speedtest.net tråden med alla era monsterhastigheter, men man får väl nöja sig

Köpte för några dagar sedan en ny dator, med Windows 7. (undra hur många gånger jag kommer behöva använda denna mening?^^)

Jag har sedan starten kört Google Chrome, vilket jag är jättenöjd med.
Och som vanligt, så gick det superfort i början, och jag var mycket nöjd med Chrome.

Nu på senare tid (cirka en vecka efter jag köpt datorn), så har jag börjat uppleva att det går avsevärt mycket segare på Internet.

Facebook står ofta och laddar utan att verka göra några som helst "framsteg" i sidladdningen, det tar en evighet att huvudtaget få fram bilder och att gå ut på Google går långt ifrån snabbt.

Jag började först att misstänka Google Chrome, men då jag testat Internet Explorer med så kan jag bara konstatera att det går minst lika segt där, möjligtvis segare..

Jag körde ett test med bredbanskollen.se igår, och även speedtest, och det visade hela 3 mbt! Mycket dåligt för 8 mbt som är utlovat, enligt mig.

I alla fall. Kan det ha med tele2 att göra? Är det tillfälligt tror ni? Jag undrar i så fall vad det är som orsakar sådana här problem och om det kommer att åtgärdas automatiskt?

Jag har nästan uteslutit att det beror på webbläsaren.

Mvh
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017