FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har sedan jag var barn varit kund hos Swedbank. Först i form av sparbanken och sen genom diverse namnbyten till dagens Swedbank.
Min lön har alltid kommit in till Swedbank även om jag har (och har haft) konton, lån och krediter även hos andra banker. På så sätt har Swedbank varit min "huvudbank". När jag startade företag valde jag dock plusgirot. Startade aktiebolag och valde SEB. Har företrätt ett annat AB och även haft ett HB som varit kunder i Handelsbanken. Nyligen påbörjade jag processen att byta bank för min enskilda firma till Swedbank. Efter en mängd kontakter valde jag ett erbjudande som skulle vara gratis året ut. Därefter upptäckte Swedbank att de missat att informera mig om att betalningar till plusgirot kostar 3 kr/st. Detta skulle nu också börja gälla mitt privata konto. Jag överväger nu att byta bank helt. Swedbank har fått valet att antingen ta bort avgiften eller avsluta mina företagskonton.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
|
|