FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker att den inkomst jag får per besökare är pinsamt låg och det skulle vara kanon om jag kunde få lite ideér om hur det kan förbättras.
I dagsläget är min "most wanted response" att besökarna ska prenumerera på nyhetsbrevet. I andra hand att de ska klicka på någon (Google) annons eller köpa något från någon som jag är affiliate åt. Jag har affiliatelänkar dels i artiklarna jag skrivit men även som rena bannerannonser. Tyvärr tycker jag att det är alldeles för få företag som har affiliateprogram som passar min sida. Egentligen är det bara en som är en "perfect match" men dem vill jag absolut inte ge personliga rekommendationer åt. Det var med viss tveksamhet jag publicerade deras banner. Jag har aldrig handlat av dem själv men vet att de har dåligt rykte med oregelbunden kvalité på produkterna. Deras nya garanti ger jag inte mycket för heller. Jag har provat med bannerannonsering i nyhetsbrevet men det har inte gett något. Ska jag prova med egenhändigt skriva textannonser kanske? Jag planerar att köpa in lite produkter till hösten (för första gången) som jag tänkte sälja till prenumeranter och besökare till hemsidan. Det är mycket säsongsbetonat och i begränsad mängd. Det jag undrar nu är var jag ska lägga krutet och vilka förändringar jag kan göra. Är det t.ex. möjligt för mig att sälja andras produkter mot en provision utan att de har något affiliateprogram? Hur mycket trafik och hur många prenumeranter behöver jag i så fall för att det ska vara intressant för någon att samarbeta med mig? |
||
![]() |
![]() |
|
|