FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en sida som jag använder två olika statistik program på.
Dels Google Analytics och även Statpress för wordpress. Nu är det så att det skiljer en hel del på uppgifterna i de två. Enligt statpress hade jag 505 unika beökare igår, men enligt Analytics var det bara 111 st unika. VIlket ska man tro på? Är det rimligt att det skiljer så mycket? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
De flesta verktygen som t.ex. statpress mäter spindlar, spambotar och annat skit.
Analytics filtrerar bort detta, bland annat för att den använder javascript som dessa botar inte stödjer. Så vill du räkna mänskliga besökare är Analytics mycket närmre sanningen medan Statpress är mer nära antalet unika request. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kort svar, ingen av de. Ta båda med en nypa salt och räkna med att det är någonstans däremellan. Analytics brukar missa en del besökare, lite beroende på målgrupp (mobilsurfare, noscript etc).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Är det en svensk site? Kolla upp IP/Host på några av dina besökare som rimligtvis borde vara nästan uteslutande svenskar. Min gissning är att Statpress kommer visa en helt annan bild. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag säger likadant, ta allt med en nypa salt. alltså sätter du in 100 olika typer av räknare både simpla gratis räknare och analytics samt lite mer kostsamma lyxvarianter av räknare så får du se att alla visar helt unika varje dag ändå.
Analytics är dock den jag tror mest på och den jag vill veta stats ifrån tex vid köp av en sida. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|