FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Får ibland förfrågningar på företag som vill lägga upp sin information på min sajt och är lite förvirrad över hur man kan göra detta. Om jag te.x vill lägga upp listningar på hus som är till salu på min sida, vill att Mr Google ska kunna läsa infon och även att sökningar och presentationssidan ska finnas på min sajt. Med andra ord inte så som allaannonser gjort tex. Vill även att det ska generera en sidvisning på min sajt när sökningar och annat görs. Är detta möjligt och vet någon hur man får till detta? Av min fråga kanske ni förstår att jag inte är en kodare utan bara en glad internet entreprenör så hoppa inte på mig för mycket om frågan e korkad ![]() Mvh R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Toppen!
Tack för ditt svar. Ja det är inget jag tänker försöka mig på själv ![]() Någon idé om detta kommer att lagga ner sajterna på något vis? MVH R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du får hämta informationen med jämna mellanrum och spara i din egen databas.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Ok, hoppas du menar att mjukvaran får göra det åt mig ![]() Det betyder då att det slöar ner sajten eller båda sajterna och man därför laddar hem grejerna vid givna tillfällen och ligger inte och läser i realtid typ då antar jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag driver ett par sajter som automatiskt hämtar hela sitt innehåll från andra sajter. Jag har konfigurerat in hur ofta min sajt ska känna av om det kommit nytt material på de andra sajterna.
Det stämmer att det tar en del kraft på min sajt när detta sker (inte speciellt mycket dock) och att även den sidan jag hämtar information från måste skicka den varje gång jag frågar. Det är dock inte mer krävande än en vanlig besökare för den sidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tusen tack allihopa! Mitt liv blev genast mycket enklare
![]() Stefan, använder du dig av samma teknik som det stod om på Wiki? (http://en.wikipedia.org/wiki/Web_scraping) MVH R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Behöver du göra ganska många requests så kör på natten (om det är en svensk sajt då).
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jupp verkar vettigt. Handlar om annonsplatser så räcker att göra det en gång / dag.
Tack alla!! MVH R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nej, jag hämtar information via RSS
|