FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Har ett nytt projekt på g. De givna domännamnen är upptagna, så jag undrar vad ni tror är bäst. Sökord: kaffekoppar (exempel). Förslag 1: allakaffekoppar.se Förslag 2: kaffekopparna.se Båda innehåller sökordet, men frågan är om sökmotorerna kommer ranka dom olika? Självklart vill jag ha det namn med största möjligheten. Vad tror ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ah, rubriken blev lite fel, jag menade alla[sökord].se vs. [sökord]en.se
Bara så det blir rätt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade köpt båda bara för att vara på den säkra sidan, och länkat dem till samma sida. Så med tiden, om du upptäcker att det ena är bättre än det andra så är det ju bara att byta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Känns som det är marginell skillnad så bygg en bra sida så kommer det funka med båda.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok, tack, det blev [sökord]rna.se så får vi se vad som händer!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Google är ganska bra att känna igen böjningar på ord. T.ex så ser jag ofta att pluralformen fetmarkeras i sökresultatet trots att man sökte på singularformen av ordet.
Andra sökresultatet på denna sökning: http://www.google.se/search?hl=sv&q=...=&oq=&gs_rfai= Men som oakleaf skriver, kör på båda och testa. Spontant känner jag dock att "kaffekopparna" är bättre dels för att det är ett enklare namn utan prefixet "alla", men också för att det fokuseras på ett sökord "kaffekopparna" istället för två: "alla" och "kaffekoppar". |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|