FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Godmorgon Godmorgon eller ja det har inte vart en godmorgon før mig, dum som jag var så glømde jag dimljusen på till bilen inatt och hela bilen ær nu tom på strøm. Det jag lurar på ær om det går att starta bilen med hjælp av startkablar om hela batteriet ær tomt på strøm ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har gått för mig, när jag hade en äldre bil och batteriet dog på vintern. Varför skulle det inte gå? Allt du gör är att du praktiskt kopplar batterier i parallellkoppling. Då drar din bil ström från danatorbilen ...
Läs lite här: http://www.garaget.org/forum/viewtop...287&action=new Finns säkert mer sådana trådar på motorforum. Senast redigerad av Helix den 2010-04-16 klockan 11:56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Stämmer, du kan starta från den andra bilen.
Har du tömt till batteri helt bör du dock skaffa dig en vettig laddare som kan ta hand om batteriet, och återställa den sulfatering som uppstår när du laddar ur ditt batteri för mycket. Det finns några tillverkare som har bra modeller, eftersom jag jobbar åt en av dem kan jag rekommendera CTEK Multi XS 4003, en mycket prisvärd modell som har "Recond"-läge. Jag kunde ha länkat också, men det brukar bli gnäll då. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|