Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Skall jag välja Binero eller inte?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-14, 16:30 #1
Fender Fender är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
Nykomling

Standard Skall jag välja Binero eller inte?

Hej,

Jag har sedan ett år tillbaka varit en relativ nöjd kund hos Surftown. Visst har det hänt att min sida har varit nere ett par gånger, men i överlag har det fungerat bra.

Jag har idag Advanced-paketet, där 50 GB trafik och 20 GB plats ingår. Men sedan "nya" Binero har jag varit VÄLDIGT sugen på att överge Surftown. Det är ungefär 10 - 15 kronor dyrare i månaden hos Binero, fast man får så mycket mer. Och telefonsupport är ett stort plus i kanten.

På WN har jag läst att många av er rekommenderar Binero över allt annat. Dock har jag ett par frågor om Binero.

Låt oss säga att min sida har 15 - 20 tusen besökare om dagen (tog i väl mycket?) skulle webbhotellet med 2 000 GB trafik i månaden klara av detta?

Min sida har inte mellan 15 - 20 tusen besökare om dagen, så vi har det avklarat. Det är användaren Jagabor som har fått mig att börja fundera angående detta, då han skrev i ett inlägg:

"Tänkte själv precis dra upp Servage... Förr så var det ramaskri över Servage's fullständigt oseriösa trafik- och diskutrymmesgränser, och de hade lika gärna kunnat kalla det för "fri trafik" eller "fri diskplats" a'la Dreamhost - det var ju helt omöjligt att de kunde leverera en sådan tjänst till alla sina kunder. Och kunde man inte göra det, så var det bara löjligt och lurendrejeri att leverera en sådan tjänst".

Och visst har man läst skräckhistorierna om Servage...

Utrymme för mig är inte alls viktigt, mina 20 GB hos Surftown idag är mer än tillräckligt. Det är trafiken som står i fokus. Hur mycket klarar egentligen 2000 GB av? Är detta oseriöst som Jagabor påstår?
Fender är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-14, 23:03 #2
Nykomling

Nykomling

Tack för ditt svar Kjette.

Men hur många besökare per dag/per månad (ungefär) kan en sida klara av tror du, utan att krascha?

Senast redigerad av Fender den 2010-04-14 klockan 23:08
Fender är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-15, 08:55 #3
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
En stor fördel med Binero är ju att dom är väldigt tydliga med hur dom kan erbjuda så mycket värde för pengarna.
Jag driver till exempel en sajt som utan problem skulle klara sig med företagspaketet hos Binero. Däremot behöver jag köra betydligt fler samtidiga processer, eftersom jag håller på med just det Kjette pratar om, skalar om bilder. Alltså får jag välja en host som tar mer betalt, men ger mig fler processer (men mindre lagring och trafik).
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-15, 11:33 #4
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Något som jag börjar märka mer och mer är att just Wordpress i sig funkar riktigt bra för stora sajter. MEN - vi alla dunkar in en attans massa plugins och skript mm som inte helt ovanligt läcker minne eller annat vilket i sig kan få prestanda mm för din sajt att påverkas. Som kjette säger - om Binero eller annan leverantör begränsar antalet processer - då gäller det att de släpps efter användandet på effektivt sätt - annars kommer taket mycket snabbare.

Med smart användade av wordpress kommer du långt oavsett leverantör. Vill du vara riktigt säker så går du upp till egen virtuell server eller dedikerat för att kunna växa vidare utan påverkan av andras gränser.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-15, 12:46 #5
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Får man använda fler processer med företagspaketet än privatpaketet? Om inte är det väl numer sällan någon fördel att köra företagspaketet?

Om man skulle slå i taket, möts då användarna av ett felmeddelande, eller hamnar deras request i kö?

Hur många noder har man?
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-15, 14:18 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Vi håller på att utveckla en modul till vårt nya system där jag hoppas på att man skall kunna se hur mycket resurser man använder sig av i realtid, lite tidigt att säga exakt hur den kommer se ut. Men man kommer åtminstone ha möjlighet att köpa till extra resurser.
Det låter super! Det är något jag föreslagit för många webbhotell men de brukar bara rycka på axlarna typ. Hoppas det blir bra!

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017