FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja det blir ju intressant att se vad dom kommer fram till. Som många andra kritiskt skrivit i bloggen så blir det ju väldigt underliga värden beroende på massa olika faktorer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det tiden att hämta en sida eller att ladda, inkl. javascript o.d som dom syftar till?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Bl.a tog det upp med hosting, om man är på delad server (webbhotell) så kunde man alltså bli straffad för att man inte har egen VPS, med andra ord de mindre företag som inte har råd med egen hosting blir straffade mot de större företag som har råd med det. Sen var det snack om Adsense, Analytics och annat som kunde slöa ner sidan. Olika resultat beroende på om "besökaren" var från olika länder (ngn skrev om Sverige och om man jämför med Indien). Likadant om man hämtar data från andra sidor så kanske man blev straffad för att man är beroende på andras hastigheter. Sen om det skulle mätas t.ex från Google Toolbar så kunde ju hämtningen slöas ner beroende på antivirus, spyware, linkchecker osv. Vad dom flesta som skrev ville ha reda på är hur mätningen går till, så att det inte är faktorer som man själv inte kan påverka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Som med allt annat är det en faktor de väger in i slutbedömningen. Det borde vara ganska lätt att fortsatt ranka bättre än konkurrenten genom bra inlänkar och optimerat innehåll. Förutsatt att konkurrenten inte jobbar lika hårt med SEO som en själv. Är det ett jämnt race är det klart att man kan falla på mållinjen enbart beroende på denna faktor.
Jag ser det trots allt som positivt. Att sidan laddas snabbt ökar chansen att besökaren stannar kvar och genomför t.ex. ett köp. Förhoppningsvis kan detta få webmasters att tänka till på detta. Det finns andra sätt att förbättra sin laddningstid än att uppgradera från webbhotell till VPS. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Tycks ju inte vara top notsch, men vart mäter de ifrån? Då de beror mycke på vart deras mät servrar står? Man få ju tips om vad man kan göra. T.ex. The domains of the following URLs only serve one resource each. If possible, avoid the extra DNS lookups by serving these resources from existing domains: hXXp://www.google-analytics.com/ga.js Aktivera gzip, bundla ihop css filer. Så de som den anmärker på för mig just nu är CSS filer och DNS uppslag. Om man inte har aktiverat gzip så kan de se ut så här. Compressing the following resources with gzip could reduce their transfer size by 48.1 KB: Nått jag varit slarvig med är att länka till bilder som inte ligger på servern utan på andra bild hostar, vilket segar till de hela lite mer. Fast har de så stor betydelse? -------------- While site speed is a new signal, it doesn't carry as much weight as the relevance of a page. Currently, fewer than 1% of search queries are affected by the site speed signal in our implementation and the signal for site speed only applies for visitors searching in English on Google.com at this point. -------------- Senast redigerad av BarateaU den 2010-04-12 klockan 10:27 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Detta är mycket intressant och något jag har tagit upp med mina kunder de senaste månaderna. Bra att få det svart på vitt från Google själva nu att de har börjat implementera det som en faktor.
Det är ett ämne som intresserar mig och jag kommer skriva om det lite längre fram. Finns ju säkert minst 50 saker man kan göra för att snabba upp ens sajt. Även till nytta för de som surfar med mobilen och mobilt bredband. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Min personliga gissning är att de använder tiden det tar för sökboten att hämta sidan. Detta påverkar ju redan nu tillgängligheten i Serpen då en lägre svarstid leder till fler resultat per site.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Är inte Google Analytics det som slöar ner webben mest av allt? Blir man straffad för att man kör deras slöa javascript nu också eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Analyticsscriptet ska man ju lägga sist i sidan och då ska det inte slöa ner den från en användarens synvinkel. Dessutom är ju hur långsam en sida är hur löjligt subjektiv som helst. Ska man mäta tiden inklusive körning av alla javascript? Laddning och rendering av alla bilder? Tid det tar till att man kan börja spela en inbäddad youtube film på sidan?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|