FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har funderat ett tag på att bygga en API-tjänst där utvecklare enkelt kan använda sig at olika API'er för att t.ex:
- Skapa tumnaglar av sajter - Skala om bilder - Hämta titel, keywords, rss, etc från sajter. Tanken är att halvduktiga koders ska få tillgång till lite smarta funktioner för att göra sina egna projekt bättre genom att hämta data från andra sajter via detta API. Är detta något so skulle vara intressant? Har ni i såfall förslag på andra funktioner som skulle vara bra i ett sådant API? //Rob |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns så pass mycket gratis script att hämta redan så jag tror tyvärr intresset skulle vara begränsat.
När det gäller tumnaglar för sajter så finns ju http://www.thumbshots.com/ redan.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Frågan är vad du ska få ut av det, robbanp?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Har du behov av tumnaglar, så kanske du också vill ha en IP -> Geo location, eller andra "vanligt förekommande" funktioner. Kanske en "one stop shop" för dig som vill sätta upp en sajt med syndikerad information? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker att det låter helt suveränt och så länge jag kunde känna mig säker på att tjänsten faktiskt skulle finnas kvar så skulle jag antagligen använda den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Håller med rstvideo, ska man basera sina sajter på en tjänst så vill man att den finns kvar. Jag skulle gissa att om det fungerar riktigt bra så kan du ha en premiumtjänst som du kan ta (lite iaf) betalt för.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle direkt vara intresserad av en sådan tjänst för att skapa ett bibliotek över alla mina forum, webb konton osv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jobbade mot ett turkisk bolags API för en vecka sen och det var det värsta skiten jag har varit med om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker det låter intressant och bra.
Kör hårt! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|