FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ibland retar sig folk på om jag postar länkar till egna webbplatser, på diskussionsforum.
Jag håller med om att sådant inte är lämpligt, om dessa länkar är reklam för kommersiella webbplatser. Däremot om länkar går till en hobbywebbplats utan reklam och som inte säljer några tjänster, tycker inte jag det borde vara något problem. Om ett forumets regler inte direkt förbjuder länkar till okommersiella webbplatser, är det ändå dålig etik att posta sådana länkar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Strunt samma om folk retar sig på något. Antingen tillåter forumet att man postar sådana länkar eller så gör de inte det. Framgår det inte så fråga. Svårare än så är det inte. På WN tillåts exempelvis inte egenreklam.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om det är länkar som är relevanta till en ställd fråga är det helt okej, tex. om någon frågar efter specifik information och du har den informationen på din webbplats.
Däremot om du postar länkarna för att göra reklam för din hobbysida så kan nog många bli irriterade, de är antagligen inte på forumet för att få reklam för din sida... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||