FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Finns det några vänliga själar som vill dela med sig om tips om bokföringen? Jag har läst på Skatteverket.se och funnit några bra småtips men om ni har något att tipsa om så gör gärna det! Jag har nyligen avsagt mig min bokföringskonsult p.ga. att det är för dyrt och skulle behöva lite hjälp mer än det jag googlar mig till. Förresten, vart lämnar man in sitt bokslut med resultat- och balansrapport? ![]() Vänliga hälsningar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag gick till skatteverket på "introduktionskurs" för företagande.
Jag kan bara säga att jag ville skjuta mig själv efter de. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Om du har enskild firma så ska Bokslut, Balans och resultatrapporter skickas tillsammans med deklarationsblankett till Skatteverket! Har du aktiebolag så ska bokslut till Bolagsverket, men deklarationsblanketten ska till skatteverket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det låter ju inte riktigt som att det var ett smart val att göra sig av med redovisningskonsulten med frågor som på din nivå. Men det finns lämpliga böcker att köpa från blinfo.se
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
blinfo.se brukar jag själv köpa och de är bra att ha att slå upp alla möjliga bokföringsfrågor i. Kör boken "Bokföring" och boken "Enskild firma", "Aktiebolag eller vad du nu har för bolagsform så har du ganska mycket bra grejer att läsa.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Har man en omsättning som är "okey" så kanske de är värt att lägga ut de på entreprenad. Då de fixar och donar med allt som man vanligtvis inte har en susning om själv. Men vill man starta från scratch och verkligen arbeta sig upp igenom slammet "skatteverket" så är de upp till en själv
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för svaren! Toppen! Håller tråden öppen för fler frågor
![]() |