Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Netaffiliation

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-15, 21:10 #1
Netaffiliation Netaffiliation är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
Nykomling

Standard Netaffiliation

Netaffiliation är ett av Europas största affiliatenätverk som inom de närmaste veckorna kommer att introducera sin verksamhet på den svenska och skandinaviska marknaden.

Vi kommer att erbjuda många olika typer av kampanjer och tekniska lösningar, som innebär nya och intressanta distributionskanaler

Vidare kommer vi att under maj månad arrangera frukostmöte för webmasters/publishers i Sverige, med start i Stockholm.
Inbjudan till dessa sker direkt till anslutna publishers och via andra kanaler.

Ansökan till vårt nätverk kan ske på följande länk:
http://www.netaffiliation.com/home/a...rlng=605199421
Från och med den 26/3 kommer siten att vara tillgänglig på svenska, fram tills dess kan Ni ansöka på den engelska versionen
Har Ni frågor? Hör gärna av Er till undertecknad på mail: [email protected]
Netaffiliation är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-15, 21:41 #2
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Vilka annonsörer kör ni från start i Sverige?
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-15, 22:28 #3
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Perben Visa inlägg
Vilka annonsörer kör ni från start i Sverige?
Hej "Perben"

Vi kommer i första hand att ta med de annonsörer vi har ute i Europa, och som vill ha vår hjälp att komma in i Skandinavien, men vi har också inlett samarbete med andra stora redan verksamma annonsörer i Skandinavien.
Vi kommer inte att arbeta med annonsörer med s.k tvivelaktiga produkter, dvs. produkter/kampanjer som inte kan stå för det som utlovas. Vad detta innebär överlåter jag till dig och andra besökare att räkna ut. Vi kommer att bygga vår verksamhet på långvariga annonsörs samarbete, där vi också vet att vi kan garantera betalningar till Er.

Hälsningar

Jan
Oläst 2010-03-15, 22:51 #4
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Netaffiliation Visa inlägg
Hej "Perben"

Vi kommer i första hand att ta med de annonsörer vi har ute i Europa, och som vill ha vår hjälp att komma in i Skandinavien, men vi har också inlett samarbete med andra stora redan verksamma annonsörer i Skandinavien.
Vi kommer inte att arbeta med annonsörer med s.k tvivelaktiga produkter, dvs. produkter/kampanjer som inte kan stå för det som utlovas. Vad detta innebär överlåter jag till dig och andra besökare att räkna ut. Vi kommer att bygga vår verksamhet på långvariga annonsörs samarbete, där vi också vet att vi kan garantera betalningar till Er.

Hälsningar

Jan
Lustigt inlägg. Väldigt intetsägande, luddigt och onödigt. Varför ska jag räkna ut vilken annonsörspolicy ni har? Samtidigt hittar jag i ert användaravtal en klausul om vad som händer då annonsörer inte betalar men ingenstans att ni garanterar betalning.

Du får gärna peka mig till stycket i "General Conditions applicable To webmasters on the NetAffiliation platform" där det framgår att ni garanterar betalning!?

Snälla, försök vara lite mer konkreta i framtida kommunikation.
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-15, 23:18 #5
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av pontus Visa inlägg
Lustigt inlägg. Väldigt intetsägande, luddigt och onödigt. Varför ska jag räkna ut vilken annonsörspolicy ni har? Samtidigt hittar jag i ert användaravtal en klausul om vad som händer då annonsörer inte betalar men ingenstans att ni garanterar betalning.

Du får gärna peka mig till stycket i "General Conditions applicable To webmasters on the NetAffiliation platform" där det framgår att ni garanterar betalning!?

Snälla, försök vara lite mer konkreta i framtida kommunikation.
Hej, vår policy är att inte arbeta med annonsörer inom vissa område. Utan att gå närmare in på vilka produkter/kampanjer vi menar, så får tiden utvisa vilka kampanjer som finns eller inte finns i vårt kampanjutbud. När det gäller betalning till publisher gäller följande;
Vi betalar inte publisher innan vi fått betalning från våra annonsörer, däremot reserverar vi alltid ekonomiska medel från våra annonsörer.Detta ställer också högre krav på våra annonsörs samarbete. Det har fungerat så här långt, och det finns ingen anledning att tro att det inte skall fungera här.

Jag håller med om att en konkret kommunikation/information är nödvändig, och vi kommer att i detta avseende vara så tydliga som möjligt. Skulle så inte vara fallet, tar vi tacksamt emot förslag på hur kommunikationen skall ske, för att undvika missförstånd
Oläst 2010-03-16, 00:53 #6
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Netaffiliation Visa inlägg
Hej, vår policy är att inte arbeta med annonsörer inom vissa område. Utan att gå närmare in på vilka produkter/kampanjer vi menar, så får tiden utvisa vilka kampanjer som finns eller inte finns i vårt kampanjutbud. När det gäller betalning till publisher gäller följande;
Vi betalar inte publisher innan vi fått betalning från våra annonsörer, däremot reserverar vi alltid ekonomiska medel från våra annonsörer.Detta ställer också högre krav på våra annonsörs samarbete. Det har fungerat så här långt, och det finns ingen anledning att tro att det inte skall fungera här.

Jag håller med om att en konkret kommunikation/information är nödvändig, och vi kommer att i detta avseende vara så tydliga som möjligt. Skulle så inte vara fallet, tar vi tacksamt emot förslag på hur kommunikationen skall ske, för att undvika missförstånd
Genom att vara konkret!

1) Lista vilka annonsörer ni kör från start som Perben frågade om, det är ju inte direkt någon hemlighet, alla som registreras får ju ta del av den informationen. Jag får känslan av ditt/ert inlägg att det är så få att ni inte vågar skriva ut det?

2) "Får tiden utvisa"? Om ni inte sammarbetar med företag inom vissa områden så lär de som registreras tids nog få reda på det, varför inte bara skriva ut att ni undviker sammarbeten med sms-låneföretag, smugling av illegala piller eller sms-abonomangstjänster eller vad det nu må vara?

3) "resarvera ekonomiska medel" är också väldigt luddigt, hur mycket?

Jag förstår att det är känsliga ämnen och att ni är ovliga att gå ut med detaljer men endel andra affiliate-företag här på wn är betydligt mer öppna än vad ni är. Jag har faktiskt inte fått ut någon konkret information i den här tråden utan bara allmäna påstådenden som vilket affiliate-företag som hälst hade kunnat skrivigt. *sad smily*
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-16, 02:10 #7
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Togs inte den förra tråden från er bort pga egenreklam?

Citat:
Att tipsa om ditt eget affiliateprogram helt planlöst är ej tillåtet.
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-16, 07:12 #8
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av petlin Visa inlägg
Togs inte den förra tråden från er bort pga egenreklam?
Jo det stämmer. med anledning av att vårt förra inlägg på forumet togs bort, har vi valt att försöka hålla en lägre profil.

Därför får vi redovisa annonsörer samt övriga inriktningar i vår verksamhet på andra ställe.

Däremot går det alldeles utmärkt att maila mig [email protected] eller [email protected][/email] för mer utförlig information.
Oläst 2010-04-03, 15:45 #9
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Listan över vilka svenska annonsörer som finns hos Netaffiliation verkar publiceras här:
http://www.netaffiliation.com/home/s...9&rechercher=1

Antal = 0 st för närvarande

Senast redigerad av Emil_P den 2010-04-03 klockan 15:45 Anledning: Jag la till nuvarande antal :)
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-03, 19:08 #10
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Dags att visa något konkret. Vilka annonsörer har ni? Känns som att den här tråden bara är reklam för något som ännu har ganska långt kvar till att fungera på riktigt. Det kliar i "radera-tråd-fingret"
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017