FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej på er
Har sökt men inte hittat något vettigt. Var kan man värdera en .se domän för apportegendom? Finns det något bättre än Sedo? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Enligt vår revisor är det anskaffningsvärdet dvs det man har köpt den för.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok, tack för det!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bör väll vara marknadsvärdet som kanske inte alltid är det samma som anskaffningsvärdet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tänkte på att det i detta fall gäller apportegendom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är marknadsvärde eller anskaffningsvärde som gäller, men problemet är att:
1. Hitta någon som kan värdera det. 2. Hitta en revisor som accepterar värderingen. Därför är anskaffningsvärde mycket enklare att jobba med. Domäner är som att köpa en fastighet för 200 år sedan mitt i Stockholm som nu 200 år senare är värd 2000 gånger mer. Genom att värdera om den kan du använda det nya värdet istället som apportegendom. Skillnaden är att fastigheter är något lättare att värdera ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men om jag hade haft t.ex. sex.com i min domänportfölj kan det ju knappast gälla "marknadsvärdet" (aka. 59kr/år) som gäller, måste ju gå att värdera det?
Problemet ju väl just, som ztream säger - att hitta någon som värderar det. Just my 5 cents. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har du sex.com har du nog inte köpt den för 59:-. OM du har köpt den för för 59:- så har du nog andra tillgångar att "fylla" företaget med.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|