FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tja.
Har lagt in Jquery "PrettyPhoto" funktion på min sida, och skulle gärna vilja lägga in den här koden i en fil som jag sedan hämtar.. Blir så jobbig kod annars i index filen.. Koden det gäller är: Kod:
<script language="javascript"><!-- function popupWindow(url) { window.open(url,'popupWindow','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=yes,copyhistory=no,width=100,height=100,screenX=150,screenY=150,top=150,left=150') } //--></script> <script language="javascript"><!-- function showImage(img,width,height,reptext) { if (document.getElementById("mainimage")) { document.getElementById("mainimage").src = img; document.getElementById("mainimage").height = height; document.getElementById("mainimage").width = width; document.getElementById("mainimage").title = reptext; document.getElementById("mainimage").alt = reptext; document.getElementById("mainimagedesc").innerHTML = reptext; } } //--></script> <!-- BOF PrettyPhoto --> <script type="text/javascript" src="javascript/jquery.js"></script> <script type="text/javascript" src="javascript/jquery.prettyPhoto.js"charset="utf-8"></script> <link rel="stylesheet" href="css/prettyPhoto.css" type="text/css" media="screen"> <script type="text/javascript" charset="utf-8"> $(document).ready(function(){ $("a[rel^='prettyPhoto']").prettyPhoto({ animationSpeed: '<?php echo (PRETTYPHOTO_ANIMATION); ?>', padding: <?php echo (PRETTYPHOTO_PADDING); ?>, opacity: <?php echo (PRETTYPHOTO_OPACITY); ?>, showTitle: <?php echo (PRETTYPHOTO_TITLE); ?>, allowresize: <?php echo (PRETTYPHOTO_RESIZE); ?>, counter_separator_label: '<?php echo (PRETTYPHOTO_COUNTER); ?>', theme: '<?php echo (PRETTYPHOTO_THEME); ?>', hideflash: <?php echo (PRETTYPHOTO_FLASH); ?>, wmode: '<?php echo (PRETTYPHOTO_WMODE); ?>', autoplay: <?php echo (PRETTYPHOTO_AUTOPLAY); ?>, modal: <?php echo (PRETTYPHOTO_MODAL); ?>, changepicturecallback: function(){}, callback: function(){} }); }); </script> ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej
Spara ner i en fil på webserverrn. Tag bort alla <script> / </script> taggar i filen Lägg in detta på den sidan du vill komma åt javascriptet <script type="text/javascript" src="DIN FIL.js"></script> |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|