FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Vi ska utföra ett utskick till våra ca 750 000 medlemmar. Frågan är hur vi ska sköta ett utskick till så många mottagare på en gång utan att det går snett. D.vs. man hamnar i spamregister och mailet aldrig når fram. Någon som har erfarenhet av sådana här stora utskick - hur man bör göra/dela upp det etc? Vilka nyhetsbrevtjänster rekommenderar ni för sådana här utskick? Väldigt tacksam för svar. Senast redigerad av Bricksquad den 2010-01-28 klockan 08:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi kör Paloma och sen de gjorde om sin "drag-n-Drop" tjänst tycker jag de är riktigt bra. Dessutom är statistiken en trevlig och bra tjänst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vi kör Paloma på jobbet (även om vi ännu inte har gjort något utskick).
De vet vad de håller på med där! Att skicka nästan en miljon mail själv kommer nästan garanterat att svartlista dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi kör med Campaign Monitor, dock har vi inte 750 000 medlemmar att skicka mail till men jag tycker det fungerar väldigt bra.
Annars hör med http://getanewsletter.se/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi skickar till 100.000 vilket är betydligt mindre än dig men var inte nöjd med någon av de testkonton vi fick hos Paloma och några andra för 12månader sedan. Möjligt att det har blivit bättre idag.
Mailen droppades i vart fall inte som de från vår egen server gjorde men en stor del hamnade i skräpposten vilket är nästan lika illa. Mallarna var testade mot spamassasin utan klagomål så det berode mest troligen på mängden, avsändaren och SMTP-servrarna. Valde att fortsätta själva istället och idag har vi byggt upp en trust på egen server med stor framgång. Så om ni har tiden och kunskapen så kan eget vara en bra lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jag skulle rekommendera Compost, dom vet vad dom snackar om och har bra och trevliga system. Det är väldigt komplett system. Har en kund som har skickat miljoner mail den vägen.
Annars är Apsis väldigt bra, det är lite enklare och använda men bra. Båda dessa är certifierade av Hotmail, vilket kan vara en bra sak om man vill undvika att komma i spamlådan. Dom stödjer också egna maildomäner så mailen ser scyssta ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Utan att veta vad dom klarar eller vad dom egentligen har för erfarenhet så vill jag lägga in ett ord för http://www.getanewsletter.com/ Jag ser på deras sida att dom klarar upp till 500 000st, men det är ju inget som säger att du inte kan förhandla med dom om 750 000 då. Jag har ett litet konto för 10 000 där, och det är mycket hyggliga grabbar!
Vänligen, Fredrik Näs |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har hört positivt om mail chimp. http://www.mailchimp.com/ men vet inte personligen...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|